کد خبر : ۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
خودروساز آلمانی فولکس واگن و شرکت قطعه‌سازی رابرت بوش از یک قاضی فدرال آمریکا خواستند درخواست‌های سرمایه‌گذاران و مالکان خودروی اروپایی برای دسترسی به بیش از۲۰ میلیون صفحه سند مربوط به رسوایی آلایندگی دیزلی را رد کند.
به گزارش خودروکار، فولکس واگن که در سال ۲۰۱۵ اقرار کرد موتورهای دیزلی را برای تقلب در تست‌های آلایندگی آمریکا دستکاری کرده است، با بیش از ۱۲۰۰ شکایت روبروست. این خودروساز موافقت کرده حداکثر ۱۶.۵ میلیارد دلار برای حل ادعای خسارت بعضی از مالکان، واسطه‌های فروش خودرو و رگولاتورهای دولتی پرداخت کند.

این خودروساز آلمانی با تنظیم اسنادی در دادگاه، اعلام کرده بیش از ۲۰ میلیون صفحه به وزارت دادگستری آمریکا که سرگرم تحقیقات کیفری است، ارایه کرده است و انتظار دارد اسناد بیشتری را فراهم کند.

فولکس واگن از قاضی آمریکایی خواست با درخواستها برای دسترسی به این اسناد مخالفت کند و اعلام کرد مقامات آلمانی درخواستهای مشابه را رد کرده‌اند، زیرا به تحقیقات رسمی آنها لطمه خواهد زد.

شرکت قطعه‌سازی رابرت بوش درخواست مشابهی را در همین دادگاه تنظیم کرد. این شرکت حدود دو میلیون صفحه سند شامل اطلاعات حساس رقابتی و اطلاعاتی که تحت قوانین حریم خصوصی اطلاعات خارجی محافظت می شوند، فراهم کرده است.

وکلای مالکان خودروهای آلاینده که از بوش شکایت کرده‌اند، اظهار کرده‌اند این شرکت استفاده فولکس واگن از نرم افزار غیرقانونی برای پنهان کردن آلایندگی خودروها را مخفی کرده است. بوش که به طراحی این نرم افزار کمک کرده، ادعاهای مذکور را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اقرار کرد در بیش از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی که در سرتاسر جهان به فروش رفته است، نرم افزاری نصب کرده که کنترلهای آلایندگی را غیرفعال می کند و در نتیجه، این خودروها چند برابر سطح مجاز اکسید نیتروژن منتشر می کنند.

یک مهندس فولکس واگن در آمریکا ماه جاری اعتراف کرد به این شرکت در دور زدن استانداردهای آلایندگی کمک کرده و وکیلش اعلام کرد وی با مقامات فدرال در تحقیقات کیفری‌شان همکاری می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
برچسب ها: فولکس ، بوش ، دیزل گیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران