کد خبر : ۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
در فاصله 130 کیلیومتری از شهر رم ایتالیا، شهر تاریخی اسپولتو ترفند جالبی را برای جذب گردشگر و البته حفظ محیط زیست به کار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گردشگران برای رسیدن به قلب شهر قرون وسطایی اسپولتو در مرکز ایتالیا ، باید روی نوارنقاله های طول و دراز زیرزمینی پیاده روی کنند. این شبکه مکانیکی عابر پیاده در این شهر تاریخی،  قادر به حمل خودرو  هم به مرکز شهر است.

شهر اسپولتو در مرکز یک شبه جزیره و در فاصله 130 کیلومتری از رم واقع شده که 38 هزار نفر سکنه دارد، اسپولتو، به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده، به یک شبکه زیرزمینی کاملا مکانیکی مجهز شده که در ایتالیا و احتمالا در سراسر اروپا منحصر به فرد است.

بازدیدکنندگانی که برای بازدید به این شهر می آیند، به شبکه حمل و نقل عمومی دسترسی خواهد داشت که با مترو اندکی فرق دارد و با این تفاوت که این شبکه به تردمیل های بزرگی در آسانسور ها ، پله برقی و راهرو های دراز مجهز شده است. ترمینال های این سیستم در بالاترین نقطه از این شهر قدیمی قرار گرفته تا بازدیدکنندگان بتوانند از قلعه متعلق به قرون وسطایی که  در بالای تپه  واقع شده، بازدید کنند . همچنین این سبک از حمل و نقل در شهر اسپولتو کاملا رایگان است.

این شبکه مکانیکی زیر زمینی حمل و نقل در شهر اسپولتو  به منظور دسترسی به شهری با خیابان های باریک  ساخته شده که در زیر شهر قدیمی قرار دارد. همچین این پروژه با هدف طرح « صفر خودرو » بوجود آمده که کمک می کند آلودگی هوا در این شهر به حداقل برسد. جالب اینجاست که فقط ساکنان خاصی از این شهر اجازه رانندگی در شهر را دارند.

این پروژه که ساخت آن بیش از 30 سال زمان برده، 60 میلیون یورو هزینه داشته که دو سوم آن را وزارت حمل و نقل و محیط زیست ایتالیا تامین کرده است . این سیستم حمل و نقل در اواخر سال 2014 و اوایل 2015 یعنی در سال اول عملیات خود توانست یک میلیون بازدیدکننده را با پای خودشان منتقل کند و در سال 2016 این رقم به دو میلیون نفر رسید. قرار است ساخت این پروژه تا پایان سال 2017 تکمیل شود .


ترجمه : گلنوش محب علی


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران