کد خبر : ۱۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه مراحل بررسی شکایت ممنوعیت واردات خودرو به خوبی در حال پیگیری است، گفت: تا به امروز بیش از 4500 دستگاه خودرو در انبارهای گمرک متوقف‌شده‌اند.
مهدی دادفر در گفت‌وگو با خودروکار، در رابطه با میزان خسارت وارده بر واردکنندگان خودرو در پی اعمال ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو به کشور، اظهار کرد: با ممنوعیت واردات خودرو به ایران از حدود سه ماه پیش، واردکنندگان از «محل جریمه دیرکرد تحویل خودرو به مشتری»، «انبارداری گمرک» و «خواب خودرو در انبارها» متحمل ضرر و زیان شده‌اند.

او افزود: در پی ممنوعیت واردات خودرو تعداد خودروهای متوقف‌شده در انبارهای گمرک از 700 دستگاه به بیش از 4500 دستگاه خودرو رسیده و متوسط توقف این تعداد خودرو حداقل یک ماه است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه موضوع شکایت ممنوعیت واردات خودرو همچنان برقرار است، گفت: روند بررسی شکایت از مسئولان امر در زمینه ممنوعیت واردات خودرو کاملاً قانونی پیگیری می‌شود و با توجه به خروجی به دست آمده پیش‌بینی می‌شود که نتیجه نهایی راضی کننده باشد.

دادفر خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه شرکت‌های مختلفی در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو متضرر شده‌اند نمی‌توان رقم دقیقی از میزان خسارت وارده اعلام کرد اما با توجه به هزینه نگهداری خودرو می‌توان گفت، هر 1000 دستگاه خودرو روزانه 100 میلیون تومان هزینه انباری و گمرک برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران