کد خبر : ۱۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خطر در کمین موتورسواران است و هر لحظه ممکن است سانحه ای سلامت جسمی آنان را به خطر بیاندازد. مهمترین خطری که موتور سواران را تهدید می کند آسیب نخاعی است که برای مقابله با آن تاکید می شود راکبان از لباس‌های مخصوص موتورسواری که دارای ضربه گیر نخاعی هستند استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با رونق استفاده از موتورسیکلت میزان تصادفات و مرگ و میر استفاده کنندگان از این وسیله‌ی نقلیه دو چرخ نیز افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهند که ریسک تصادف و آسیب دیدگی و حتی مرگ در سوانح موتورسیکلت‌ها 20 برابر بیشتر از سایر وسایل نقلیه است.

در تصادفات موتورسیکلت‌ها، قسمت های سر و ستون فقرات موتورسوار بیش از سایر بخش‌ها آسیب پذیر است و می توان گفت با ورود کلاه کاسکت به دنیای موتورسواری و اجباری شدن استفاده از آن در اکثر شهر های دنیا، آسیب های وارده به سر در حین موتورسواری به حداقل رسیده است و تنها ستون فقرات است که آسیب پذیرترین بخش از بدن موتورسوار در حین رانندگی و سوانح به شمار می آید. از شایع‌ترین علل ترومای نخاعی بایستی به تصادف های رانندگی، سقوط آزاد، آسیب های اسلحه گرم و حوادث ورزشی اشاره کرد.



از مهم‌ترین دلایل شکستگی‌های نخاع در تصادف های موتورسیکلت‌ها، وارد شدن ضربات محکم به قسمت پشت کمر و گردن است. همانطور که برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به سر از کلاه کاسکت استفاده می شود، راه حلی که برای کاهش تاثیر ضربات و آسیب های احتمالی به گردن و کمر ارائه شده است نیز استفاده از لباس های محافظ ستون فقرات است که از صدمات جدی جلوگیری می کند. آمار ها نیز از کاهش میزان صدمات نخاعی در کسانی که ازاین لباس ها استفاده می کنند در مقایسه با رانندگان فاقد لباس های ضربه گیر نخاعی حکایت دارد.



اولین مداخله در حوادث موتورسیکلتی بسیار مهم است

در صورت مواجه شدن با سانحه تصادف در صورت نداشتن هیچ گونه دانش کمک های اولیه از دخالت و کمک به مجروح شدیدا بپرهیزید چرا که مداخلات ناآگاهانه ممکن از فرد آسیب دیده را به طور دائم فلج نخاعی کند.

فقط در صورتی که حمل و نقل فرد آسیب دیده ضروری باشد، باید بر روی سطوح مستقیم و سطوح مسطح انجام شود. اگر در تنفس و گردش خون فرد آسیب دیده خللی دیده شد، یقه پیرهن او را کاملا باز کنید و بدون انجام هیچ اقدام اضافه دیگری منتظر حضور مأموران اورژانس باشید.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: milliyet.com.tr
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران