کد خبر : ۱۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
«فورد»، خودروساز مشهور پس از کناره گیری جنرال موتورز از بازار هند به دنبال آن است تا به سرعت وارد این کشور شده و بازار را به دست بگیرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هند به عنوان یکی از بازارهای بسیار خوب برای خودروسازان به حساب می آید و فورد نیز قصد دارد بخشی از این بازار مثبت و رو به رشد باشد. به تازگی این شرکت با یک خودروساز هندی به نام «ماهیندرا» قرارداد همکاری امضا کرده است که نشان می دهد این شرکت قصد دارد جا پای خود را در هند محکم کند. در حال حاضر این قرارداد به مدت سه سال منعقد شده و طبق آن برنامه ریزی های هر دو شرکت برای کسب سهم بیشتر از بازار، در یک راستا خواهد بود.

جیم فارلی، نایب رئیس اجرایی و مدیر بخش بازار جهانی فورد در مورد این همکاری گفت: فورد وارد هند شده است و شریکان ما می توانند کمک های بسیار خوبی برای ارائه خودروهای باکیفیت و خدمات مشتری پسند باشند. با توجه به اینکه هند پنجمین بازار بزرگ خودرو در دنیا را در اختیار دارد حضور در این کشور یک مزیت محسوب می شود.

هند در حال حاضر یک بازار 30 بیلیون دلاری خودرو در اختیار دارد که هر روز در حال افزایش پیدا کردن است. طبق پیش بینی های انجام شده در سال 2020 بازار این کشور به عنوان سومین بازار فروش خودرو در دنیا پشت سر چین و ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر خودروهای کوچک از محبوبیت بسیار زیادی در این شبه جزیره برخوردار هستند و سهم اعظم بازار در اختیار شرکت های هیوندای و سوزوکی قرار داد. با این حال شرکت هایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز نیز حضور مثبتی در هند دارند. از زمانی که فورد به دنبال یک شریک خوب برای آغاز فعالیت در این کشور بود، جنرال موتورز تصمیم گرفت تا بازار را ترک کند.

شایان ذکر است که همکاری میان فورد و ماهیندرا برای اولین بار رخ نمی دهد چرا که این دو شرکت پیش از این در سال 1995 همکاری خود را آغاز کردند و چند مدل متنوع نیز روانه بازار نمودند ولی در سال 2005 فورد تصمیم گرفت تا هند را ترک کند اما سهام های این شرکت در هند باقی مانده بود.

فارلی در ادامه صحبت های خود به تاریخچه همکاری میان دو شرکت اشاره کرد و افزود: قراردادی که به تازگی میان دو شرکت به امضا رسیده است به ما اجازه می دهد تا یک همکاری مثبت برای کسب موفقیت های بیشتر و همچنین برداشت های مطلوبی از تغییرهای آینده این صنعت داشته باشیم. پتانسیل بالا در زمینه بازار لوازم و ابرازها، اهمیت پیدا کردن خودروهای برقی و ساخت باتری های مقرون به صرفه از جمله اولویت های ما برای همکاری با شرکت هندی است. 

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران