کد خبر : ۱۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
شرکت خودرو سازی چری چین در حالی بیستمین سال تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد که با عرضه جدیدترین محصولات مفهومی در رویدادهای بین‌المللی همچون نمایشگاه خودرو فرانکفورت حضور خود را بعنوان یکی از قدرت های خودروسازی بزرگ و جهانی تثبیت کرده است.
به گزارش خودروکار، بی‌شک پیشرفت سریع چری حاصل یک برنامه ریزی دقیق و دور اندیشانه مدیران این شرکت است. بکارگیری مجموعه ای از بهترین مهندسان و طراحان که سابقه فعالیت در برند‌های مطرح دنیا همچون BMW،  GM، FORDدر کنار تاسیس لابراتورها و مراکز تحقیق و توسعه گوناگون سبب گردیده تا چری به عنوان خودروسازی مستقل راه پیشرفت و توسعه را به سرعت بپیماید.

 وجود بزرگترین مرکز تست ایمنی و بسیاری لابراتورهای تست و شهرک های صنعتی در داخل مجموعه چری همگی حکایت از قدرت و اراده این مجموعه خودرو سازی دارد. خودرو های چری در بیش از 80 بازار بین المللی حضور دارد و توانسته‌اند شرایط تست گوناگون را با موفقیت و بر اساس نیاز بازهای گوناگون بپیماید.

در سال های اخیر استراتژی چری تمرکز بر روی خودرو های شاسی بلند و جوان گرا قرارداده شده است. خودرو تیگو 3 ایکس که در بازار ایران با نام ایکس22 عرضه شده است اولین ایده چری برای جذب جوان‌ها به یک شاسی بلند جمع و جور و پرنشاط بود.

 حاصل سالها تجربه در ساخت خودرو های هاچ‌بک و شاسی بلند همانند مدل تیگو3 ( ایکس33 اس) در ایکس22 بروز و ظهور کرد تا یک شاسی بلند زیبا، کارا و ایمن به بازار عرضه گردد.  ام وی ام ایکس 22 نیز بعنوان یک محصول موفق این سیستم در کشورهای مختلف در حال تولید و عرضه است. محصولی که حاصل تفکر سیستم تحقیق و توسعه و نیازسنجی بازارهای گوناگون بوده و تحت آزمایش های مختلف با شرایط آزمایشگاهی و تست های مختلف در شرایط واقعی و طبیعی، شامل تست با سرعت بالا، تست دوام، تست انحراف، تست در دمای غیر معمول بالا، تست در دمای غیر معمول زیر صفر درجه و ... واقع شده و در مجموع پیمایش 1/1 میلیون کیلومتر را ثبت کرد تا نتیجه آن دریافت بیش از 100 گواهی نامه و تاییدیه کیفیت در عملکرد از موسسات و استانداردهای مختلف بوده است. در طول کمتر از یک سال از زمان عرضه این شاسی بلند کوچک، استقبال بی نظیر و فروش بسیار بالای آن گواه این موفقیت بوده است.

بکارگیری تجربه و دانش فنی قطعه سازان مطرح و موفق بین‌المللی همانند بوش، ولوو، اِدشا، والِئو، لوک، مگنت‌مارلی و ... از دیگر نقاط قوت ایکس22 است. جهت اطمینان از عملکرد مناسب قطعات مختلف یک خودرو در شرایط مختلف شاخص های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. ب

طور مثال برای یک قطعه ساده‌ایی همانند پدال گاز، استانداردهایی از جهت کیفیت، روش‌های تولید، و همچنین الزامات حفظ ایمنی و سلامت سرنشینان تدوین و اجرا می‌شود. برای مثال استاندارد ECE R494  اتحادیه اروپا اشاره مستقیم به حفظ ایمنی و سلامت در قسمت مچ، ساق پا و زانوی راننده دارد و از این بابت شکل تولید و شرایط لازم برای عکس‌العمل لازم پدال گاز را تشریح می‌کند، بطوری که در صورت نیاز در زمان بروز تصادف و نیاز به شکستگی این اتفاق رخ داده تا از آسیب به راننده جلوگیری شود.

 همچنین تاییدیه های تست تصادف و ایمنی در سطح استانداردهای C-NCAP و  E-NCAP AOP شکسته شدن این قطعه در زمان تصادفات احتمالی را ضروری دانسته است. لذا بخش تحقیق و توسعه خودرو سازی چری با در نظر گرفتن اولویت های ایمنی به عنوان یک اصل در طراحی و تولیدات خود همواره این مهم را اجرا می‌کند، هرچند ارتقاء و بهبود پیوسته کیفیت قطعات نیز از جمله فرآیندهای در حال  اجراء این بخش است.

 بخش های تضمین کیفیت نیز در همین راستا جهت اطمینان از تولید با کیفیت خودرو در کنار حفظ الزامات ایمنی از چهارچوب های تعیین شده استاندارد QC/T977 پیروری می‌کند. در این استاندارد تحمل نیرو تا 900 نیوتن ( وزنی معادل 90 کیلوگرم) بر پدال گاز مجاز اعلام شده است، پدال گاز بطور پیش فرض تا این میزان متحمل نیروهای ناگهانی و فشارهای وارد شده است ، اما به محض وارد شدن نیرویی بیش از این نیرو را بعنوان یک نیروی حاصل از تصادف و عامل بخطر افتادن سلامت و ایمنی راننده تلقی کرده و در این وضعیت قطعه را از چرخه عمل خارج میکند( پدال خواهد شکست).

این حد مجاز و یا آستانه تحمل بعنوان یکی از ضروری ترین وظایف مهندسان طراح مطرح است. نکته ایی که در طرحی و تعیین میزان مقاومت و چقرمگی تحمل و شکست پذیری تمام قطعات خودرویی در نظر گرفته می‌شود. شرکت چری با توجه به آخرین معیارهای و استاندارد های تعیین شده جهانی ، سیستم های تولید خود را همسو ساخته و سعی در حفظ ایمنی و ارگونومی محصولات خود دارد. اتفاقی که در آخرین محصولات مفهومی چری بعنوان دستاورد های تحقیاتی و محصولات آتی این برند مطرح شده است.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران