کد خبر : ۱۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
چین با اعلام محدودیت فروش خودروهایی با سوخت فسیلی در سال‌های آینده، شوک بزرگی به صنعت خودروی این کشور وارد کرد اما با اعلام جزئیات طرح، راهبرد پکن آشکار شد: در عمل، خودروسازان خارجی هزینه این تغییرات را خواهند پرداخت.
به گزارش خودروکار، طبق قوانین، خودروسازان خارجی موظف هستند به‌صورت پلکانی سهم فروش خودروهای برقی را افزایش دهندو در صورتی که موفق نشوند، ناچارند از رقبای خود اعتبار کربن خریداری کنند (اعتبار کربن یک مجوز قابل‌معامله است که حق انتشار یک تن گاز دی‌اکسید‌کربن را به دارنده مجوز اعطا می‌کند).

پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت این اعتبار، خودروسازان را به راه‌های جایگزین سوق دهد. از آنجا که مزایای قانونی قابل توجهی برای خودروهای تولید چین در نظر گرفته شده است، غول‌های خودروسازی ناچار خواهند شد در سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان چینی، فناوری‌های تازه را به اشتراک بگذارند. این خودروسازان در آینده می‌توانند بازار داخلی را در دست بگیرند. در 18 ماه گذشته بیش از 30 شرکت چینی مجوز‌های قانونی تولید خودروهای برقی و هیبرید را دریافت کرده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران