کد خبر : ۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
موتورسیکلت یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در دنیا به شمار می‌آید که هر روز مدل های متنوع آن در سطوح مختلف کیفیت و سرعت به بازار عرضه می‌شود در این میان برخی مدل ها عجیب غریب هم هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نحوه فعالیت تفنگ های آب‌پاش که در کودکی از آن استفاده می کردیم را در خاطر دارید؟ همان بازی و سرگرمی قدیمی، حالا وارد دنیای وسایل نقلیه هم شده است. به تازگی موتوری به نام «بونکر» ساخته شده است که با نیروی حاصل از فشار باد و آب کار می کند. این موتورسیکلت با همین سیستم کودکانه تبدیل به سریع ترین وسیله در نوع خود شده است و نیروی گریز از مرکزی بیشتر از شاتل فضایی ایجاد می کند.



فرانسیوس گیسی، خالق این موتورسیکلت عجیب چند سال پیش رکورد سریع ترین دوچرخه سواری دنیا  را با سرعت بیش از 333 کیلومتر بر ساعت شکست و حالا با موتورسیکلت نیز همان تجربه را انجام داده است. این موتور از یک بدنه فلزی، دوچرخ در عقب، یک چرخ در جلو و یک تانکر آب تشکیل شده و حتی صندلی هم ندارد.

نکته بسیار جالب این موتور غیر قابل مقایسه بودن آن با هر وسیله نقلیه دیگری است چرا که هیچ رکوردی تا این لحظه به این صورت ثبت نشده است. این موتور قادر است سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در نیم ثانیه طی کند و در 3.95 ثانیه به سرعت 261 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این مبتکر در حال حاضر به دنبال اسپانسر مالی برای ساخت موتوری با سرعت بیشتر می گردد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران