کد خبر : ۱۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
غول اسپرت‌سازی دنیا، به زودی می‌خواهد یک محصول بسیار بحث‌برانگیز را روانه بازار کند. لامبورگینی که اغلب او را به خاطر سواری‌های 2 درب فوق اسپرتش می‌شناسیم، اکنون قصد دارد یک شاسی‌بلند را به لیست فروش خود اضافه کند.
به گزارش خودروکار، تاریخ شرکت لامبورگینی مانند تولیداتش، عجیب و خیره‌کننده است، کمتر کسی می‌داند که فروچیو لامبورگینی، این مهندس ایتالیایی پیش از آنکه وارد دنیای سوپراسپر‌ت‌ها شود، مشغول ساخت تراکتور بود. این شرکت سال 1986 بعد از موفقیت مدل‌هایی مانند اوراکو، سیلوئت، جلپا و صد البته نسخه رویایی کانتاش، در اقدامی ناباورانه سراغ ساخت یک شاسی‌بلند به اسم LM002 رفت. خودرویی که طی 7 سال تولید اقبال چندانی پیدا نکرد و فقط 328 دستگاه از آن فروش رفت.

این خودرو با طراحی خسته‌کننده و بی‌روح مجهز به یک موتور 7.2 لیتری 12 سیلندر Vشکل به قدرت 600 اسب‌بخار بود که البته بخش اعظمی از این قدرت خوب برای غلبه بر وزن سنگین 2700 کیلوگرمی آن هدر می‌رفت. شاید این یک شکست تجاری برای ایتالیایی‌ها به حساب می‌آمد ولی نکته مهم این بود که لامبورگینی تجربه خوبی را در این حوزه کسب کرده بود. تجربه‌ای که اغلب رقبایش از آن بی‌بهره بودند. در واقع فراری، پورشه، آستون‌مارتین و جگوار تا آن زمان هرگز فکر ساخت یک SUV را نمی‌کردند.

هرچه بود، پرونده شاسی‌بلند لامبورگینی به تاریخ سپرده شد. تا اینکه سال 2012 خبرهایی مبنی بر بازگشت جانشین ال.ام.002 به گوش رسید. این‌بار شرکت یک نسخه کاملاً مدرن و حرفه‌ای را معرفی کرده بودند. یک شاسی‌بلند بسیار خیره‌کننده به اسم Urus. خبر بد درباره این خودرو آن بود که شرکت نمونه کانسپت و یا مفهومی آن را رونمایی کرده بود. در حقیقت کسی نمی‌دانست که نسخه نهایی و تولیدی آن چه زمانی وارد بازار می‌شود. چند سالی که از این رونمایی گذشت، تصور بر این بود که بار دیگر پرونده شاسی‌بلندهای لامبورگینی قرار است که خاک بخورد تا اینکه چندی پیش مدیرعامل شرکت به صورت رسمی خبر داد که اوروس تا سال 2018 روانه بازار می‌شود.





درباره مشخصات فنی آن هنوز ابهاماتی وجود دارد. برخی می‌گویند موتور آن با آرایش 10 سیلند Vشکل است و برخی دیگر بر این باورند که آرایش موتور لامبورگینی فوق 12 سیلندر Vشکل است. از آنجایی که فولکس‌واگن مالک برند لامبورگینی، آئودی و بنتلی است، حتی گفته می‌شود روی این خودرو موتورهای 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو نصب خواهد شد. در صورت صحت این خبر، باید شاهد یک شاسی‌بلند فوق سریع با قدرت 650 اسب‌بخاری باشیم که سرعت نهایی‌اش چیزی بیش از 330 کیلومتر در ساعت است. این یعنی سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند استاندارد دنیا.





حتی درباره قیمت آن نیز گمانه‌زنی‌هایی مطرح است. شایعاتی به گوش می‌رسد که لامبورگینی اوروس قرار است با قیمت پایه 200 هزار دلاری در نمایشگاه‌ها عرضه شود. منابع آگاه از دفتر مدیریتی فولکس و لامبورگینی می‌گویند که این شرکت قصد دارد در سال اول چیزی حدود 1000 دستگاه و در سال دوم تیراژی 3500 دستگاهی را تجربه کند. قابل پیش‌بینی است که لامبورگینی اوروس رقیبی است برای پورشه کاین، بنتلی بنتایگا، رنج‌روور اووک، اینفینیتی FX50 و شاید مهم‌تر از همه ب‌‌ام‌و X6.


منبع: ایسکا نیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران