کد خبر : ۱۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
در مراسم معرفی خودروی جدید ایران خودرو مطرح شد؛
شاسی بلند جدید ایران خودرو قرار است امسال با قیمت حدود 80 میلیون تومان در بازار عرضه شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار،  بیژن زاهدی‌فرد مدیرعامل ایران خودرو خراسان در مراسم معرفی خودروی جدید هایما S5 با اشاره به شروع پیش فروش این خودرو گفت: شاسی بلند جدید ایران خودرو با نام تجاری هایما S5 از ساعت ۱۱ امروز پیش فروش شده و عرضه آن در دی و بهمن ماه است.

او در اين مراسم با اشاره به اشتغال مستقيم ٥ هزارنفری در اين شركت گفت: در دو سال گذشته توليد خودرو در اين شركت انحصاری شده و توليد ٤٠٥ و شاسی بلندهای گروه صنعتی ايران خودرو به اين شركت واگذار شده است.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان، با اشاره به روی كار آمدن مدير عامل ايران خودرو در سال ٩٣ و تدوين استراتژی مدون مبنی بر استفاده از همه ظرفيت‌های خطوط توليد، افزود: در سال ٩٣ ظرفيت توليد اين كارخانه روزانه ٢١٠ تا ٢٢٠ دستگاه بود كه با آغاز برنامه افزايش ظرفيت اين ميزان به روزانه ٦٠٠ دستگاه رسيد.

زاهدی‌‌فرد ادامه داد: پس از واگذاری توليد خودرو ٤٠٥ و شاسی بلندها به ايران خودرو خراسان، مقرر شد هرساله يك محصول به سبد توليد اين خط توليد اضافه شود كه هم اكنون اين امر محقق شده، به طوری كه در سال ٩٤ موفق به معرفی هايما اس ٧ و در سال بعدی هايما اس ٧ توربو و در سال جاری هايما اس ٥ به بازار عرضه شد.

مديرعامل ايران خودرو خراسان از برنامه ريزی برای افزايش تيراژ به ٢٦٠ هزار دستگاه در سال خبر داد و تصريح كرد: بر اساس دستور مديرعامل ايران خودرو سهم ٢/٢ درصدی ايران خودرو خراسان در توليد شاسی بلندها بايد به ٢٢ درصد افزايش يابد.

او با بيان اينكه هایما در چین تحت لیسانس مزدا تولید می‌شد و بعد از آن از سوی شرکت فاو خریداری شده است، تاکید كرد: در راستای منويات رهبر معظم انقلاب حدود ١٤ هزار خودرو ناقص در كف كارخانه وجود داشت كه با دستور مديرعامل در خرداد همان سال همه اين خودروها جمع شدند و توليد از ٦٠ هزار دستگاه به ٩٠ هزار دستگاه در سال افزايش يافت.

زاهدی‌فرد در ادامه افزود: سهم قطعه سازی خراسان در تامین صنایع داخلی کشور سهمی معادل ٢٥ درصد دارد بنابراین تولید خودروهایی که از قطعات تولیدی استان استفاده می‌کنند منجر به اشتغالزایی و افزایش رونق صنعت قطعه سازی شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران