کد خبر : ۱۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
در گفت‌و‌گو با «خودروکار» مطرح شد؛
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه مدیریت و هوشمند سازی واردات خودرو با فرآیندهای فعلی امکان‌پذیر نیست، گفت: حجم موتور در تعیین لوکس بودن یک خودرو معیار منطقی و اصولی نیست.
مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با موضوع ممنوعیت واردات خودرو و تعیین خودرو لوکس با توجه به معیار حجم موتور، اظهار کرد: زمانی که ثبت سفارش خودرو در انجمن واردات خودرو صورت می‌گرفت، تمام مراحل واردات به‌صورت شفاف قابل رصد بود.

او افزود: واردکنندگان خودرو به دنبال افزایش حجم واردات خودرو نیستند اما با فرآیندهای فعلی امکان مدیریت و هوشمند سازی واردات خودرو وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه، معیار لوکس بودن خودرو با حجم موتور آن کاملاً غیرمنطقی و غیراصولی است، گفت: آمار غلطی در رابطه با واردات خودرو در روزهای اخیر مبنی بر واردات 44 هزار دستگاه خودرو در سال جاری منتشرشده است، که اگر به‌صورت رسمی چنین موضوعی تائید شود، واردکنندگان، واردات خودرو را متوقف خواهند کرد.

دادفر خاطرنشان می‌کند: انجمن واردکنندگان خودرو بر این عقیده است که با ممنوعیت واردات به‌واسطه حمایت از تولیدات بی‌کیفیت، ذخایر نفت و بنزین کشور از بین نرود.

او بیان کرد: تا قبل از امضای قرارداد پژو و رنو فرانسه اعلام داخلی سازی 40 درصدی سر داده می‌شد اما در حال حاضر که این قراردادها وارد فاز اجرایی شده میزان داخلی سازی بسیار اندک است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد: در حال حاضر قطعه سازان در کنار واردکنندگان از شرایط صنعت خودرو گلایه دارند و تنها برخی از شرکت‌های خودروسازی از شرایط فعلی نفع می‌برند.

دادفر با بیان اینکه در چند وقت گذشته حدود 120 شرکت غیر نمایندگی واردات خودرو با پرسنل و سابقه فعالیت هشت تا 9 ساله تعطیل شدند، گفت: در سه‌ماهه گذشته با ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو، فعالیت نمایندگان رسمی با مشکل روبرو شده و این در حالی است که همچنان از جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور صحبت به میان می‌آید.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌های خارجی در شرایطی که ثبات وجود نداشته باشد برای سرمایه‌گذاری به ایران ورود نمی‌کنند و به نظر می‌رسد باید در وهله اول برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، از سرمایه شرکت‌های داخلی حمایت کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران