کد خبر : ۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
علی لاریجانی-رئیس مجلس شواری اسلامی، اصلاحیه عوارض خودرو که در مردادماه به تصویب هیات دولت رسیده را مغایر با قانون دانست و طی نامه‌ای آن را لغو کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس آنچه که رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است، معیار اخذ عوارض از انواع خودرو بر پایه میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت است. هیات دولت در تاریخ 24 مردادماه سال جاری بندی از مصوبه سال 1387 در رابطه با لزوم پرداخت عوارض و اسقاط خودروهای فرسوده را اصلاح‌کرده که این اصلاحیه یک‌بار در سال 1388 صورت گرفته و به تائید مجلس نرسیده و با توجه به این سابقه تاریخی علی لاریجانی رئیس مجلس اصلاحیه مصوب هیات دولت را ملغی اعلام کرده است.

در قانون مصوب آذرماه 1386 در رابطه با قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت آمده است، مبنای تعیین و اخذ عوارض از انواع خودروهای داخلی و وارداتی توسط دولت، میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت است و نه نوع پلاک یا هویت مالکین آن‌ها.

با توجه به این قانون لاریجانی تأکید کرده، که خارج کردن خودروهایی که با پلاک عمومی یا تاکسی شماره‌گذاری می‌شوند، آمبولانس‌ها و خودروهای نظامی و انتظامی از شمول پرداخت عوارض بدون توجه به میزان مصرف سوخت و آلایندگی و نوع سوخت آن‌ها، به شرح تبصره (2) ذیل جزء (د) بند (3) تصویب‌نامه مورخ 1387 مغایر با نظر مقنن و در نتیجه مغایر با قانون است.




انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران