کد خبر : ۱۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
مدیرعامل ایرتویا با بیان اینکه اکثر کارشناسان بر این باورند که معیار قیمت در تعیین لوکس بودن یک خودرو منطقی‌تر از معیار حجم موتور است، گفت: باید مرز قیمتی لوکس بودن یک خودرو در دسته‌های مختلف متفاوت تعیین شود و قانون به‌گونه‌ای باشد تا در اجرای با مشکل روبرو نشود.
عبدالرضا فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با تعیین معیار تشخیص خودروهای لوکس، اظهار کرد: لوکس بودن خودرو یک موضوع نسبی و چندوجهی است، این گفته به آن معناست که یک خودرو می‌تواند در بازاری لوکس باشد و در بازاری دیگر لوکس محسوب نشود.

او با بیان اینکه ارزش دلاری و قدرت خرید بازار هدف تعیین‌کننده لوکس بودن یک خودرو است، افزود: لوکس بودن یک خودرو در دسته‌های مختلف، متفاوت است.

مدیرعامل ایرتویا خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات یک خودرو اساساً کار اشتباهی است و باید مدیریت واردات بر اساس تعرفه گذاری انجام شود، اما درنهایت تعیین لوکس بودن خودرو با توجه به قیمت دلاری منطقی‌تر از حجم موتور است.

او یادآور شد: حجم موتور یک خودرو جزء مشخصات فنی محصول است و امکان دارد یک خودرو با حجم موتور بیش از 2.5 لیتری ارزش یک خودرو اقتصادی را داشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: معیار قیمت دلاری خودرو برای تعین لوکس بودن یک محصول کاملاً منطقی است اما نیاز به تعیین تبصره احساس می‌شود، زیرا عموماً خودروهای کوپه لوکس تلقی می‌شود و امکان دارد قیمتی برابر با یک خودرو سدان خانوادگی داشته باشد اما این خودرو سدان لوکس نبوده و کاملاً خودرو مصرفی است و اگر واردات هر دو محصول ممنوع شود، کار منطقی نیست.

فهیمی تصریح کرد: باید مرز قیمتی لوکس بودن در هر دسته خودرویی همچون کوپه، شاسی‌بلند و... متفاوت تعیین شود و به‌گونه‌ای قانون تدوین شود که در اجرا، کار با مشکل روبرو نشود.

او گفت: قیمت بالای یک خودرو همواره به دلیل لوکس بودن و استفاده از متریال خاص همچون چرم درجه یک نیست بلکه استفاده از تکنولوژی به‌روز و ابعادی در تولید فنی یک خودرو عاملی بر افزایش قیمت خودرو است که این موضوع، مؤلفه‌ای برای لوکس بودن خودرو به‌حساب نمی‌آید.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران