کد خبر : ۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 5 مهر ماه «خودروکار»؛
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که جهت انجام سرویس، تعمیرات و دیگر خدمات خودرویی، به مراکزی غیر از نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنید، حتما علاوه بر قیمت، مواردی چون سابقه، میزان اعتبار و سطح کیفیت خدمات ارائه شده در آن مجموعه را نیز مورد بررسی قرار دهید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معمولا خودروهای لوکس با توجه به سطح قیمت و مشخصات خاصی که دارند، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند که یقینا توجه به آن‌ها، موجب حفظ کیفیت ظاهری و سلامت فنی خودرو در درازمدت می‌شود.

دقت در انتخاب رینگ و لاستیک
معمولا بسیاری از مالکان خودروهای لوکس در ایران، با مشکل باد‌کردن پوسته لاستیک یا حتی ترکیدگی مکرر لاستیک‌ها مواجه هستند که طبیعتا به خاطر استفاده از رینگ و لاستیک‌های نامناسب اتفاق می‌افتد. البته نامناسب بودن رینگ و لاستیک، تنها به معنای استفاده از رینگ‌های غیر‌استاندارد و متفرقه اسپرت (که متاسفانه در سال‌های اخیر نیز رواج یافته است) یا لاستیک‌های نامرغوب نیست و در واقع این مشکلات در برخی ‌ خودروهایی که دارای رینگ و لاستیک فابریک هستند نیز رخ می‌دهد که علت آن، بزرگ بودن ابعاد رینگ و کم بودن فاق لاستیک‌ها، با توجه به شرایط جاده‌ها و همچنین مسیرهای درون‌شهری است.

به عنوان مثال، برخی از ب‌ام‌و‌های سری ۷ در ایران دارای رینگ ۲۱ اینچی (آلپینا پکیج) و تعداد زیادی از خودروها مانند مرسدس بنز S-Class و یا ب‌ام‌و X4 نیز دارای رینگ ۲۰ اینچی هستند که با وجود فاق کوتاه لاستیک، در صورت بی‌توجهی و رانندگی با سرعت‌های نسبتا زیاد و البته در برخورد با ناهمواری‌ها، متحمل ضربه‌های شدیدتری می‌شوند و طبیعتا این امر می‌تواند موجب کاهش دوام و عمر لاستیک شود.

کارواش اصولی و استاندارد
امروزه روش‌های سنتی و قدیمی کارواش، برای خودروهای گران‌قیمت توصیه نمی‌شود، زیرا معمولا استفاده از دستمال‌های عادی یا ادوات غیر‌استاندارد جهت خشک و تمیز‌کردن بدنه، موجب ایجاد خط و خش‌های ریز و متعدد‌ روی آن می‌شود که یقینا برای مالکان خوشایند نیست.

بنابراین اگر حساسیت زیادی روی این مسئله دارید بهتر است که شستشو و خشک‌کردن اتومبیل را با استفاده از ابر و دستمال‌های مخصوص (یا به اصطلاح »نانو«) انجام دهید، ضمن اینکه معمولا در روش شستشو بدون آب (با مواد و شامپوهای مخصوص) نیز باید از این نوع دستمال‌ها استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که موتور‌شویی نیز با توجه به حساسیت قسمت‌های الکترونیکی، به روش بدون آب و با مواد مخصوص این کار انجام گیرد.


شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران