کد خبر : ۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
توصیه هایی اقتصادی «خودروکار» برای خرید، استفاده و نگهداری از خودرو؛
خرید خودرو همانقدر که ممکن است راحتی و آسایش به همراه آورد، دردسر و هزینه های اضافی را هم به صاحبان آن تحمیل می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،  هر خانواده ای برای خرید، نگهداری و استفاده از خودروی شخصی با توجه به سطح درآمد خود، قطعا بودجه مشخصی را در نظر می گیرد که به کمک این توصیه ها می توانید این بودجه را بهتر مدیریت و بیشتر صرفه جویی کنید.


خرید، بیمه و تسهیلات :
- خودرویی مطابق با نیاز های خود و خانواده تان انتخاب کنید.  در نظر بگیرید که خودرو را بیشتر برای رفت و آمد های کاری و هر روزه می خواهید استفاده کنید یا سفر های خانوادگی. نحوه استفاده شما در انتخاب خودروی مناسب به شما کمک خواهد کرد.

- پیش از خرید خودرو، درباره مصرف سوخت آن تحقیق و آن را هم مطابق با نیاز خود ارزیابی کنید. اگر خودروی دست دوم خریداری می کنید، از میزان مصرف سوخت آن مطمئن شوید.

- خودروی در نظر گرفته شده برای خرید را با معیار های زیست محیطی مطابقت دهید. هر چه خودرو بیشتر دوستدار محیط زیست باشد، در مقوله اقتصادی هم بیشتر به نفع شما کار خواهد کرد.

- موقع خرید خودرو تاجایی که نیازتان اجازه می‌دهد سعی کنید خودروی کوچک‌تری انتخاب کنید. هرچه خودرو کوچک‌تر و سبک‌تر باشد سوخت کمتری مصرف می‌کند.

- بر سر قیمت خودروی انتخابی چانه بزنید. به کمک کارشناسان فروش تحقیق کنید که فروشنده قیمت خودرو را متناسب با کارکرد آن، مدل و شرکت سازنده اش منصفانه تعیین کرده باشد.

- اگر قصد تعویض خودروی خود را دارید، تا می توانید از خودروی خود مواظبت کنید تا در زمان فروش آن را به بهترین قیمت بفروشید.

- اگر قرار است برای خرید خودرو، از تسهیلات بانکی بهره مند شوید، درمورد انواع آن تحقیق و درباره سود، بازپرداخت، مدت بازپرداخت و هزینه های جانبی که ممکن است داشته باشد با کسانی که قبلا آن را دریافت کرده اند مشورت کنید.

- پیش از خرید خودرو، از تاریخ و هزینه بیمه آن مطمئن شوید. از فروشنده سوال کنید در صورت داشتن بیمه، چه مدت از اعتبار آن باقی مانده است.

- درباره هزینه و قیمت لوازم یدکی خودرو خوب تحقیق کنید. لوازم جانبی و یدکی برخی از شرکت های سازنده ممکن است در کشور شما وجود نداشته باشد یا قیمت آن نسبت به خودروهای دیگر گران تر باشد.


کاهش مصرف سوخت و نگهداری :

- بهنگام توقف های کوتاه خودروی خود را روشن نگذارید . برای کاهش مصرف سوخت بهتر است موتور را خاموش کنید و بعداً دوباره آن را روشن کنید.

- خودرو های جدید به گونه ای طراحی شده‌اند که حتی در هوای سرد می‌توانند بلافاصله راه بیفتند. وقتی خودرو را روشن می‌کنید لازم نیست بیش از 30 ثانیه درجا کار کند.

- باد چرخ ها را تنظیم کنید. به خصوص در فصل سرما، این کار به مصرف سوخت کمتر کمک می کند.

- فیلتر هوا را به موقع چک کنید و اگر کثیف بود آن را تعویض کنید.اگر فیلتر هوا کثیف باشد جریان هوا به موتور مختل می‌شود و بنزین بیشتری می‌سوزاند.

- از روغن موتوری استفاده کنید که اصطکاک بین قطعات موتور را کاهش می دهد.

- سیستم تهویه هوا را روشن نگه ندارید و به جای آن شیشه ها را پایین بکشید.

- بنزین مناسب خودروی خود را شناسایی  و از سوخت مناسب و سالم استفاده کنید.

- از حمل وسایل اضافی مثل بار سنگین و باربند پرهیز کنید.

- سعی کنید در ترافیک سنگین و شرابط بد آب و هوایی رانندگی نکنید.

- عادات بد رانندگی را ترک کنید. عادت هایی مثل ترمز کردن های شدید، شتاب گرفتن های پی در پی، خط عوض کردن های مداوم و غیره مصرف سوخت شما را افزایش می دهد.

- خودروی خود را تمیز و سالم نگه دارید. به موقع برای معاینه های فنی مراجعه کنید و پیش از سفر های طولانی، حتما از سلامت خودرو مطمئن شوید تا خرج های بزرگ تری در جاده و شهر های دیگر روی دستتان نگذارد.

- به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید تا کمتر مجبور باشید قبض های جریمه خود را بپردازید.

ترجمه : گلنوش محب علی
منبع : latribuneauto


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران