کد خبر : ۱۰۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت‌های رنو، پژو سیتروئن، فولکس واگن و ولوو به دنبال بهره بردن از سیستم نیمه هیبرید 48 ولت در پیشرانه‌های خود برای جبران کاهش فروش محصولات دیزل هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی رنو فرانسه به عنوان نخستین استفاده کننده از سیستم نیمه هیبرید 48 ولت در پیشرانه های خود شناخته شد و دیگر خودروسازها همچون پژو سیتروئن، فولکس واگن و ولوو نیز به زودی محصولات بهره مند از این پیشرانه‌ی بهبود یافته در زمینه کاهش تولید گازهای آلاینده را روانه بازارها خواهند کرد.

پس از رسوایی معروف خودروسازان در زمینه تولید خودروهای دیزلی، مردم جهان به عدم استفاده از این سبک پیشرانه‌ها روی آورده اند و این موضوع کاهش فروش خودروهای دیزل در جهان و حتی توقف تولید پیشرانه‌های دیزل از سوی بعضی خودروسازان را به دنبال داشته است. بنابراین می‌ توان گفت به زودی باید با خودروهای دیزل بدرود گفت و گواه این امر نیز حضور کم‌فروغ دیزل‌ها و بالعکس جولان خودروهای هیبرید و تمام برقی در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت است.



همه ما بر این امر واقف هستیم که تا غالب شدن خودروهای برقی در میان بازارهای جهان مدت زمان زیادی فاصله داریم و فاصله‌ی زمانی بسیاری بین معرفی تکنولوژی های جدید در ارتباط با خودروهای برقی و پیاده سازی آن وجود دارد.

حال اما شرکت‌های « دلفی اتوموتیو» و «والئو» از تکنولوژی‌ جدیدی رونمایی کرده اند که خیلی زود شاهد حضور آن در مدل‌های مختلف خواهیم بود و شروع استفاده از این تکنولوژی جدید تحت نام « سیستم نیمه هیبرید 48 ولت» از مدل جدید رنو سنیک خواهد بود.



سیستم نیمه هیبرید 48 ولت در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خروجی از اگزوز موثر است و صرفه اقتصادی بالایی دارد. در این سیستم که « سیستم نیمه هیبرید 48 ولت » نام دارد ، به‌ جای موتور استارتر از یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود و موتور به‌صورت دائمی و موقتی، به ترتیب 6 و 10 کیلووات نیرو از طریق تسمه به میل‌لنگ منتقل می‌کند.

شایان ذکر است که با ورود این سبک پیشرانه‌ها به بازار، هزینه‌های خودروهای هیبرید به پایین‌ترین حد خود می‌ رسد چرا که سیستم‌های هیبرید معمولی در ولتاژ مابین  300 تا 400 ولت نیرورسانی می‌کنند اما سیستم ۴۸ ولتی بسیار به صرفه تر است.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: www.ototeknikveri.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران