کد خبر : ۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
استفاده از خودروهای هیبرید و برقی در دبی بزرگترین شهر امارات مزایا و امتیازات زیادی برای دارنگان این خودروها دارد و از این رو «بهشت خودروهای برقی» لقبی است که به این شهر توریست خیز نسبت داده شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رفته رفته اقبال از خودروهای دوست‌دار محیط زیست بیشتر می شود و این خودروها که شامل خودروهای هیبرید و تمام برقی می شود در حال کسب جایگاهی قابل توجه در بازارهای جهانی خودرو هستند.

مقوله آلودگی هوا و خودروهای دارای سوخت فسیلی و آلاینده‌های ناشی از آنها بسیاری از دولت‌ها را بر آن داشته است که رو به اعمال محدودیت و حتی ممنوعیت تردد و خرید و فروش خودروهای دیزلی و آلاینده بیاورند. از طرفی یکی از کارهایی که برخی از کشورها برای ترویج استفاده از خودروهای پاک انجام داده اند، در نظر گرفتن مزایا و امتیازات خاص برای دارندگان این سبک خودروهاست.


در شهر دبی که بزرگترین شهر امارات و از نظر گردشگری یکی از مقاصد پراستقبال از سوی گردشگران است، سران این ایالت استفاده از اتوبان‌ها و پارکینگ‌های موجود در سطح شهر دبی را برای دارنده خودروهای هیبرید و تمام برقی رایگان اعلام کرده اند. همچنین در صورت دارا بودن خودروهای پاک، تا پایان سال 2019 میلادی در قبال شارژ خودروهای برقی نیز هزینه‌ای از صاحبان این خودروها دریافت نخواهد شد.

نکته قابل توجه درباره شهر دبی تملک این ایالت عرب نشین بر 6 درصد ذخایر جهانی نفت است و نه تنها این میزان برخورداری از سوخت های فسیلی تاثیری درعدم اتخاذ تصمیمات دولت امارات در قبال تشویق مردم به استفاده از خودروهای پاک نداشته است، بلکه باید دبی را یکی از شهرهای پیش قدم در جهت ترویج استفاده از خودروهای برقی دانست.

از  سال 2015 میلادی 150 ایستگاه شارژ خودرو در دبی به خدمات رسانی مشغول بودند و این درحالی است که دولت امارات در تدارک افزایش آنها به 250 ایستگاه است. همچنین پیش بینی شده است که تا پایان سال 2020 تعداد خودروهای برقی دبی از مرز 32 هزار دستگاه فزونی یابد و رقم 42 هزار دستگاه برای سال 2030 در نظر گرفته شده است.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: milliyet.com.tr
انتهای پیام/



نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران