کد خبر : ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
«خودروکار» از کیفیت خودروهای تولیدی گزارش می‌دهد؛
تولیدات خودروهای کشور در شهریورماه نسبت به ماه گذشته خود در حالی افت 30 هزار و 753 دستگاهی را به ثبت رسانده که دو محصول چانگان CS35 و کامیونت الوند به محصولات خودرویی کشور افزوده‌شده‌اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با توجه به گزارش منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریورماه سال جاری تعداد 69 هزار و 812 دستگاه خودرو در کشور تولیدشده که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد، خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل 50 مدل خودرو در گروه سبک و هفت مدل در گروه سنگین است.
 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که تولیدات شهریورماه نسبت به مردادماه روند نزولی به خود گرفته و این در حالی است که بر تعداد مدل‌های خودرویی افزوده‌شده است.

گروه سبک- بخش وانت
در بخش وانت در سطح قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان، وانت تندر با سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی را از آن خودکرده‌اند و بعدازآن دو خودرو وانت پیکاپ فوتون و وانت سایپا 151X دوستاره کیفی را به دست آورده‌اند.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که نسبت به مردادماه در بخش وانت پیکاپ فوتون به لیست خودروهای تولیدی افزوده‌شده و قیمت آن بیش از 50 میلیون تومان است.



گروه سبک-بخش سواری
در بخش سواری در شهریورماه 42 مدل خودرو تولیدشده که 10 خودرو نیومزدا 3، گرند ویتارا، هیوندای I20، کیا سراتو، هیوندای I10، رنو ساندرو، پژو 207 اتوماتیک، پارس تندر، تندر 90 اتوماتیک و تندر 90 اتوماتیک پلاس چهار ستاره کیفی را از آن خودکرده‌اند.

در این گروه طی شهریورماه نسبت به مردادماه خودرو چانگان CS35 به جمع تولیدات شهریور افزوده‌شده و در بازه قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان محصول سایپا X111 از جمع خودروهای تولیدی حذف‌شده‌اند که به نظر می‌رسد خروج این مدل پراید به‌واسطه خداحافظی با این خودرو قدیمی در پایان سال 97 است.


بررسی‌ها در این گروه نشان از آن دارد که تنها خودرو سمند تبریز در شهریورماه نسبت به مردادماه تغییر ستاره کیفی داشته و این خودرو با کسب یک ستاره به آسمان دوستاره‌ها راه پیداکرده است.


گروه سنگین-بخش باری
در بخش باری که از سه دسته کامیونت، کامیون و کشنده تشکیل‌شده، شش خودرو تولیدشده و محصولات کشنده اسکانیا G410، کشنده ولوو FH500 چهار ستاره کیفی، کامیون ایسوز NPR75M و کامیونت ایسوزو NPR75K دارای سه ستاره کیفی و به ترتیب کامیونت FAW و کامیونت الوند، دو و یک ستاره را از آن خودکرده‌اند.


گروه سنگین-بخش مسافری
در این بخش تنها اتوبوس بین‌شهری اسکانیا 4212 مارال تولید می‌شود و این خودرو دوستاره کیفی را از آن خودکرده است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که کامیونت الوند تولید سایپادیزل نسبت به مردادماه به جمع محصولات تولیدی شهریورماه افزوده‌شده است.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران