کد خبر : ۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
با وجود لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، گویا هنوز عده‌ای از مردان قدرت درک و پذیرش چنین قانونی را آن هم پس از چند دهه ممنوعیت ندارند.

به گزارش خودروکار، هفته گذشته بود که یکی از جنجالی‌ترین احکام تاریخ عربستانسعودی صادر و قانون منع رانندگی زنان لغو  شد .

ملک سلمان، پادشاه  عربستان، طی حکمی دستور داد تا از ماه ژوئن سال آینده، زنان برای دریافت گواهینامه خود اقدام کنند واز آن پس می توانند به تنهایی و آزادنه پشت فرمان اتومبیل نشسته و رانندگی کنند. حکمی که پس از 25 سال تلاش فعالان حقوق زنان در این کشور نشان از روند جدید تجددخواهانه در این کشور دارد.

وزیر کشور عربستان، در صفحه توییتر خود با اشاره به ثمرات این حکم، از افزایش امنیت خیابان ها و جاده‌های این کشور با شروع رانندگی زنان در اینده خبر داد ( روزانه 20 مورد تصادف  در عربستان ثبت می‌شود ).

در کنار شادی وصف ناپذیر زنان عرب پس از صدور این حکم، عده‌ای از مردان عربستانی شمشیر خود را از رو بستند و با تهدید جانی زنان راننده در شبکه‌های اجتماعی، آنها را از این کار منع کردند.

حکم عجیب شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی نیز با این مضمون که رانندگی زنان باعث قرار گرفتن آنها در معرض شر و شیطان می‌شود و دروازه‌های شرارت را به روی زنان باز خواهد کرد، نیز در نوع خود قابل تأمل است.  

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از عملی شدن برخی از تهدیدهای مردان تندرو عربستانی  دارد، مرد سعودی، با خشم و انزجار به یک زن راننده حمله‌ور می‌شود و او را از خودرو دور می‌کند.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران