کد خبر : ۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کارشناسان بازار خودرو در عربستان انتظار دارند ظرف روزهای آینده و جا افتادن مسئله رانندگی خانم‌ها و تسریع در روند اخذ گواهینامه، به تعداد مشتریان اتومبیل در این بازار افزوده شود.
به گزارش خودروکار، در حالی که هفته گذشته ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور را لغو کرد، هنوز واکنش‌ها به این فرمان ادامه دارد و کمپانی‌های خودروسازی نیز هر کدام به شیوه خود نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

ابتدا این شبکه‌های اجتماعی بودند که محل درگیری موافقان و مخالفان این قانون شدند. پخش کلیپ انا لله و انا الیه راجعون بر روی فیلمی که نشان می‌داد زنی سوار خودرو می‌شود و در کنار برادرش شروع به رانندگی می کند سرو صدای زیادی به پا کرد.

سپس ویدیو یک فرد سعودی که تهدید کرده بود هر زنی که پشت فرمان بنشیند آن ماشین را به آتش خواهد کشید سرو صدای زیادی به پا کرد. هر چند بعد از چند ساعت از انتشار این کلیپ، پلیس فرد متخلف را بازداشت کرد.



هر چند ویدیوی دیگری نیز در مقابل این کلیپ پخش شد که یک جوان سعودی با تشکر از ملک سلمان و ملک محمد ولیعهد برای وضع این قانون، برای همسر خود یک خودروی همر خریده است.




از طرف دیگر با توجه به اینکه در ابتدای سال قمری این قانون وضع شده و بازار عروسی‌ها در عربستان داغ است خرید ماشین مدل 2017 و اجازه رانندگی تبدیل به یکی از شروط ضمن عقد نو عروسان شده است.

شروط

با توجه به درآمد سرانه بالای مردم عربستان، این کشور همواره محل رقابت خودروهای لوکس بوده است. هر چند به سبب وضعیت آب و هوایی خاص این منطقه، کمپانی‌هایی موفق هستند که بتوانند خودروهایی سازگار با گرما و رطوبت عربستان تولید کنند.

حالا با افزایش تعداد رانندگان عربستانی و چشم و هم چشمی‌های رایج، خودروسازان با تبلیغات جذاب و البته محتاطانه به دنبال مشتریان جدید هستند.

عربستان2

در این بین وضعیت بازار خودرو عربستان نیز تغییر یافته به طوری که بازار خودروهای نو و لوکس 30 درصد افزایش فروش را شاهد است. بیشترین خودوری معامله شده تا به امروز شورلت بوده است. این جدا از خرید 10 عدد پورشه و لامبورگینی در روز اول صدور این حکم و ثبت سند آنها به نام خانم‌ها است. به طوری که ویدیوی آنها سرو صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده، از جمله ویدیویی که نشان می‌دهد اولین دختر عربستانی با 18 سال سن یک خودروی بنتلی می‌خرد.



کارشناسان بازار خودرو در عربستان انتظار دارند ظرف روزهای آینده و جا افتادن مسئله رانندگی خانم‌ها و تسریع در روند اخذ گواهینامه، به تعداد مشتریان اتومبیل در این بازار افزوده شود و این کشور شاهد جهش  50 درصدی در بخش خرید و فروش خودرو باشد.



منبع: ایلنا


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران