کد خبر : ۱۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
«خودروکار» بررسی کرد؛
شرکت خودروسازی تویوتا از سال 2013 تا به امروز 9 مدل خودرو را در آزمون‌های تعیین سطح ایمنی موسسه Euro NCAP محک زده است و تمامی این مدل‌ها موفق به کسب نمرات بسیار بالا شده اند تا یکی از دلایل ارزش بالای این شرکت تولید خودروهای امن و مطمئن باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن یکی از سازندگان مطرح صنعت خودروسازی جهان به شمار می رود و در زمینه تنوع و روانه ساختن خودروهای ایمن ید طولایی دارد. تویوتا از سال 2013 تا به امروز 9 مدل خودرو را در آزمون‌های تعیین سطح ایمنی موسسه Euro NCAP محک زده است و از این تعداد، 8 مدل موفق به کسب پنج ستار ایمنی از این موسسه شده‌اند که شامل مدل‌های Toyota C-HR(در سال 2017)، پریوس و هایلوکسِ دارای پک ایمنی (در سال 2016)، Toyota Proace و اَونسیس (در سال 2015) و  کرولا، اوریس و راوفور (در سال 2013)  می‌شوند.



همچنین مدل آیگو در سال 2014 میلادی موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شد و مدل هایلوکس استاندارد در سال گذشته نتیجه‌ی نسبتا ضعیف سه ستاره را از آن خود کرد تا این دو مدل تنها خودروهای غیر پنج ستاره تویوتا در پنج سال اخیر باشند.

نکته قابل توجه پیرامون شرکت تویوتا این است که امنیت بالا در خودروهای تولید این شرکت فقط مختص پنج سال اخیر نیست و با بررسی کارنامه خودروهای دیگر تویوتا پس از محک خوردن در آزمون‌های موسسه یورو انکپ در سالیان گذشته به مشخصه ثابت و پایدار محصولات تویوتا، یعنی امنیت پی خواهیم برد. همچنین این مشخصه‌ محصولات شرکت تویوتا را می توان در خودروهای تولید شرکت  لکسوس، که زیر مجموعه ای از تویوتاست، نیز مشاهده کرد.






در مورد موسسه Euro NCAP،  که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی برای خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.



*** شما می توانید میزان امنیت دیگر مدلهای سایر خودروسازان را در بخش اخبار مرتبط با این خبر مشاهده کنید.

گزارشگر خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران