کد خبر : ۱۰۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
اعداد بسیاری هر روز در دنیای خودروها جا به جا می شود اما بعضی از این اعداد بسیار شگفت انگیز هستند و توجه های زیادی را به خود جلب می کنند. این هفته سرعت حیرت انگیز کونیگزگ آگرا RS را مورد بررسی قرار می دهیم و نگاهی به کامیون برقی جدید جنرال موتورز خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در این گزارش هفتگی قصد داریم مهمترین اعدادی که در طول هفته پیش، بیشتر مورد توجه رسانه ها و کارشناسان خودرویی قرار گرفته از جمله رکوردهای جابه جا شده، خودروهای جدید، اعداد تولید یا وزن یک خودرو را بررسی کنیم.

643



این عدد به کیلومتر نشان دهنده میزان مسافتی است که کانسپت جدید جنرال موتورز می تواند با یکبار شارژ شدن طی کند. کانسپت کامیون «سوروس» یک خودروی برقی است که تماما از برق استفاده می کند و می تواند در مصارف خدماتی، نظامی و باربری مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله همچنین می تواند به یک خودروی خودران هم تبدیل شود.

-28



این عدد به درجه سانتی گراد، دمایی را نشان می دهد که جگوار برای رکوردشکنی مدل XF Sportbrake انتخاب کرده است. جگوار در آخرین تبلیغ و رکوردشکنی خود یک اسکی باز را در دمای -28 درجه سانتی گراد در سوئد با سرعت 188 کیلومتر بر ساعت کشید. این شرایط آب و هوایی نشان می دهد که خودروی جدید جگوار در سخت ترین شرایط هم بی مشکل فعالیت می کند.

5.52



این هفته رکوردشکنی به علاقه خودروسازان تبدیل شده بود چرا که یکی از خاص ترین رکوردهای دنیای خودرو نیز جا به جا شد. کونیگزگ آگرا RS توانست رکورد بوگاتی شیرون را در طی کردن 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت و سپس بازگشت به صفر را 5.52 ثانیه بهبود ببخشد. این خودرو زمان 36.44 ثانیه را ثبت کرد در حالی که رکورد قبلی با 41.96 ثانیه در اختیار بوگاتی شیرون بود.

49



این عدد میزان مسافتی که رنج روور اسپرت P400e می تواند با موتور برقیش طی کند را نشان می دهد. این خودروی پلاگین هیبرید با موتور الکتریکی به سقف سرعت 136 کیلومتر بر ساعت و اگر موتورهای الکتریکی در کنار موتور 2 لیتری 4 سیلند کار کند سقف سرعت به 220 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. جالب است بدانید که زمان فول شارژ شدن این خودرو تنها 2 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران