کد خبر : ۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
خودروکار بررسی کرد؛
تمام خودرو‌های تولید داخل استاندارد لازم را پاس می‌کنند، این جمله را رییس سازمان ملی استاندارد ایران در آخرین نشست خبری خود به عنوان تنها متولی بررسی کیفیت خودرو‌ها در کشور مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چند روزی است که تصمیم جدید پلیس راهور برای جلوگیری از شماره گذاری برخی خودرو‌های تولید داخل سر و صدا به پا کرده است، تصمیمی که برخی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی را که با سرمایه گذاری های بالا اقدام به تولید و اشتغال در کشور کرده اند را دچار مشکل کرده است.

آنطور که پلیس اعلام کرده برخی از خودرو‌های تولید داخل از جمله آریزو ۵، ام وی‌ام X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ به دلیل مصرف سوخت بالای ۸.۵ لیتر به روال سابق اجازه شماره گذاری ندارند و باید به اضافه مازاد مصرف سوخت خود، خودرو اسقاط کنند.

این محدودیت شماره‌گذاری در حالی صورت گرفته که پیش از این نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران بار‌ها بر استاندارد بودن خودرو‌های تولید داخل تاکید کرده بود، استانداردی که هم شامل استانداردهای کیفیت خودروها و هم استاندارد آلایندگی خودروها می شود.

حال جای این سوال مطرح است که خودروسازان که بعد از تایید استاندارد‌های لازم اقدام به جذب سرمایه، استخدام نیروی کار و تولید کرده اند آیا با این تصمیم می‌توانند به روال سابق به فعالیت خود ادامه دهند و آیا این تصمیم در قیمت نهایی محصولات آن‌ها تغییر ایجاد نمی‌کند؟

صرف نظر از اینکه این تصمیم چقدر کارشناسی و دقیق انجام گرفته است، آنچه مسلم است اجرای این طرح قطعا برای خودروسازان هزینه بر خواهد بود و قطعا هزینه اضافه تولید به قیمت تمام شده خودرو افزوده و در نهایت این مشتریان هستند که متضرر خواهند شد.

از سوی دیگر کارشناسان حوزه خودرو، با اشاره به اینکه در سطح جهانی این‌گونه سختگیری‌ها پیگیری می‌شود و هزینه سربار از سود فروش پرداخت می‌شود، تأکید دارند: در سطح جهانی میزان مصرف سوخت و آلایندگی شرکت‌های خودروسازی در قالب یک سبد محصول بررسی می‌شود که شرکت‌ها برای کاهش میانگین مصرف سوخت سبد محصولات خود، خودرو‌های برقی و هیبرید تولید می‌کند.

اما حالا با این تصمیم، خودروسازان بخش خصوصی هم در شراکت خود با شرکای خارجی با مشکل مواجه خواهند شد و هم در رقابت سخت بازار خودرو کشور که روز به روز هم متنوع‌تر می‌شود، با افزایش قیمت تمام شده محصولات خود در رقابت با شرکت‌هایی که صرفا اقدام به واردات خودرو می‌کنند و سرمایه آنچنانی برای راه اندازی خط تولید و اشتغالزایی نداشته اند با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۱۲
0
0
اینا باید قبل تولید اینطور ماشینها ب این موارد فکر کنن ن حالا ک این ماشین ها تولید شده همیشه میخواهن در عمل انجام شده همگی را قرار دهند واز آب گل الودماهی بگیرند من نمیدانم چ کسی این قانونها را وضع میکند والا ن بفکر مصرف کننده هستند ون تولید کننده
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۱۷
0
0
دولت باید این قانون را اگر هم میخواهد اجرا کنند باید بگوید تا الان هرچی نام نویسی شده پویش خرید شده با همان قانون قبل اجرا بشه واز این ببعد این قانون را اجرایی کند وگرنه شرکت‌هایی خودرو سازی هم با خریدار دچار مشکل میشوند وهم دید مردم نسبت ب آنها خراب میشود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۳
0
0
همیشه مردم بیچاره باید ضرر کنن. این وسط نه دولت ضرر میکنه نه تولید کننده. پول این مردم چند ماه باید بخوابه؟ من خودرویی که ثبت نام کردم طبق قرارداد می بایست آخر مرداد ۹۶ تحویل میگرفتم. الان که ۱۲ مهر هست هنوز تحویل ندادن. شرکت میگه پلاک نمیدن. کی این وسط ضرر کرده؟ پول خودرو را کامل به تاریخ ۹ مرداد پرداخت کردم.تا این تاریخ ۱۰۰ میلیون تو حساب شرکت تولید کننده فقط از من خریدار مونده. فرغون هم بهم ندادن. خودتون حساب کنید چند نفر مثل من پول دادن به امید داشتن یک خودرو ولی ….
سعید خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۶
0
0
خدمت این عزیزان برسانید آیا پراید در حال حاضر صدی چند میسوزونه ؟؟؟ تو شهر صدی 9 هست . 206 هم صدی 10 و پژو و سمند صدی 12 . اونوقت گیر دادین به اینا که نو هستن و صدی 9 میسوزونن ؟
مسعود ابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۵:۴۱
0
0
هر جور میخواهید با هم مذاکره و توافق بکنید ، فقط لطفا کاسه کوزه ها رو سر مصرف کننده نشکنید ، گفته نشود که تصمیم گیری شد که هزینه های جدید را مصرف کننده تقبل کند ، این دیگه خیلی خیلی مغایرت داره با نورم جهانی
Mehran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۸:۱۱
0
0
الان تویوتا آریون ما با 3500 CC توی شهر صدی 10 میسوزونه
پرشیا و سمند و 405 با موتور 1800 صدی 10-12 میسوزونن!!!
پراید با 1300 صدی 7 میسوزونه!
206 با 1600 صدی 9-10 میسوزونه!!

کدوم مصرفشون بالاست!؟
تازه به خاطر مصرف بالا اجازه ورود هم گرفتن!!!!

این هم یه بازی جدیدی هست (که میتوان گفت هماهنگ شده هم باشه!) برای گران کردن قیمت ماشین به این بهانه
و همینطور رد و بدل باج و حق چایی به مقامات مسئول برای آزاد شدن مجدد!!!!!

بابا میخواهید بهونه بگیرید هم یخورده فکر کنید و بعد اقدام کنید!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران