کد خبر : ۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خودروهای تمام برقی شرکت تسلا شامل لوکس و غیر لوکس به عنوان تاکسی در شهرهای زیادی همچون دبی و استانبول مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت تسلا موتورز یکی از شرکت های خودروسازی مطرح این روزهای دنیاست که علی رغم مدت زمان کوتاه تاسیس، به یکی از مهمترین خودروسازان دنیا تبدیل شده است و پای محصولات تمام برقی این شرکت با بهره مندی از بروزترین تکنولوژی های دنیا در زمینه رانندگی خودکار و خودروهای تمام برقی، رفته رفته به تمام خیابان های دنیا در حال باز شدن است.

حالا این شرکت می خواهد به عرصه ناوگان حمل و نقل عمومی ورود کند و شهر های دوبی و استانبول به زودی جولانگاه تاکسی های تمام برقی تسلا اعم از مدل های لوکس و غیر لوکس این شرکت خواهد شد.

به تازگی شرکت تسلا 50 دستگاه از مجموع 200 دستگاه خودروی ثبت سفارش شده توسط شهرداری دبی را تحویل داده است و ناوگان حمل و نقل عمومی دبی از این به بعد از وجود مدل های لوکس و خودران شرکت تسلا همچون s sedans و X SUVs بهره خواهد برد.

همچنین شهرداری استانبول نیز از حضور قریب الوقوع تاکسی های تسلا در خیابان های این شهر توریست خیز خبر داده و نخستین تاکسی تسلا نیز به رنگ فیروزه ای در استانبول شروع به فعالیت آزمایشی کرده است. بنابر اعلام شهرداری استانبول، تعداد تاکسی های تسلا در این شهر به 200 دستگاه خواهد رسید.

نکته قابل توجه پیرامون حضور تاکسی های برقی در شهر استانبول ترکیه، تفاوت 15 درصدی تعرفه های حمل و نقل نسبت به تاکسی های سنتی و زرد رنگ است. تعرفه ورود و خروج مسافر به تاکسی های تسلا در استانبول 11.5 لیره در نظر گرفته شده است که با این اوصاف با حداقل هزینه می توان لذت نشستن در خودروهای برخوردار از آخرین تکنولوژی های روز دنیا را تجربه کرد.

حال با روی کار آمدن خودروهای خودران بایستی دید که در آمار سوانح رانندگی چه تغییرات مثبتی ایجاد خواهد شد چرا که مطالعات نشان می دهد درصد زیادی از تلفات ترافیکی، نتیجه خطاهای انسانی است و سپردن وظیفه رانندگی به سیستم های پیشرفته کامپیوتری در خودروهای خودران می تواند گامی مثمر ثمر در کاهش تصادفات و تلفات ترافیکی باشد.



مترجم خودروکار: فاضل سوری 
منبع:
otomobil.haber7.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران