کد خبر : ۱۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
نرم‌افزاری با عنوان اتواپ auto app از سوی اتحادیه تعمیرکاران خودرو رونمایی شده که این نرم‌افزار قادر است در هر نقطه شهر نزدیک‌ترین واحد صنفی مجوزدار را معرفی کند.
به گزارش خودروکار، این نرم‌افزار که به تازگی از آن رونمایی شده درباره تعمیرات و سرویس‌دهی به خودروهای تهران است، چرا که با توجه به سردرگمی اکثر کاربران هنگام خرابی خودروها و عدم آشنایی آنها با نشانی تعمیرگاه‌های ماهر و مجوزداری که ممکن است در نزدیکی محل خرابی ماشین وجود داشته باشند، همواره مشکلات متعددی ایجاد شده است.

از سوی دیگر عدم اطلاع شهروندان از قیمت‌های مصوبی که در حوزه تعمیرات خودرو وجود دارد یا مواردی مانند عدم تشخیص درست ایرادات توسط برخی واحدهای صنفی که ممکن است جواز کسب هم نداشته  وامکانی برای پیگیری مشکلات آنها نباشد در سال‌های گذشته موجب شده است در بازار تعمیرات خودرو مشکلات متعددی مشاهده شود بر همین اساس اتحادیه صنف مربوطه با ایجاد این نرم‌افزار تلاش کرده در راستای نظارت دقیق بر عملکرد تعمیرکاران فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

به این ترتیب به واسطه نرم‌افزار طراحی شده افراد می‌توانند به هنگام خرابی خودرو نزدیک‌ترین تعمیرگاه‌های صنفی دارای جواز کسب را پیدا کرده و یا از خدماتی مانند حضور تعمیرکار در محل یا خرید آنلاین قطعات اصل بهره بگیرند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت این نرم‌افزار در مرحله‌ آزمایشی قرار داشته و در آینده نزدیک شاهد ارائه رسمی آن به شکل رایگان خواهیم بود.

علیرضا نیک‌آیین همچنین عنوان کرد:تلاش‌های فعلی برای آن است که تعمیرگاه‌های تهران به سمت ستاره‌دار شدن و ارائه خدمات مناسب به مردم پیش رفته و میزان شکایت‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با یادآوری اینکه طبق آنچه اعلام شده صنف تعمیرکاران خودرو بیشترین حجم شکایات را به خود اختصاص داده‌اند گفت: برای حل این مشکل لازم است که به مردم آگاهی بخشی شود و تمهیداتی برای اصلاح این وضعیت در نظر گرفته شود چرا که بهبود این اوضاع با زور و اجبار صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در سطح شهر تهران ۴۵۰۰ واحد شناسنامه‌دار و شاید به همین تعداد تعمیرگاه بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند ما نیز برای نظارت بیشتر و بهبود اوضاع تعداد اعضای تیم بازرسی خود را در صنف افزایش داده‌ایم و این تیم را به یک گروه ۱۲۰ نفره که از نخبگان صنفی تشکیل شده افزایش دادهیم تا در سایه نظارت‌های بیشتر واحدهای بدون جواز شناسایی شوند.

نیک‌آیین همچنین عنوان کرد: ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم جلوی کسب کسی را بگیریم اما تاکید ما بر آن است که واحدهای صنفی آموزش‌های لازم را دیده و به شکل جوازدار و قانونمند فعالیت کنند. اکنون بخش قابل توجهی از شکایاتی که در حوزه تعمیرگاه‌ها وجود دارد به واحدهای بدون مجوز مربوط می‌شود چرا که این واحدها آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در پایان صحبت‌های خود با اشاره به جلساتی که با پلیس اماکن برگزار شده، اظهار کرد: پیگیری‌های متعددی انجام داده‌ایم و قرار بر آن است که پلیس اماکن این موضوع را حل کرده و در برخورد با واحدهای بدون مجوز حساسیت بیشتری وجود داشته باشد تا دیگر شاهد این شرایط نباشیم که در صنف تعمیرکاران بیشترین شکایات مردمی وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران