کد خبر : ۱۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هر روز اطلاعات و عکس های جدیدی از خودروهای روز دنیا در فضای مجازی منتشر می شود و دیگر لازم نیست برای دیدن خودروهای جدید تا وارد شدن آن ها به بازار صبر کنیم ،خودروهایی که بنا به شرایطی لو رفته اند و اطلاعاتی از آن ها در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، به آرامی به انتهای سال 2017 نزدیک می شویم و هر روز اطلاعات و عکس های جدیدی از خودروهای روز دنیا در فضای مجازی منتشر می شود. هر کدام از این خودروها قابلیت های خاص خود را دارند و برخی از آن ها حتی آغاز کننده راهی جدید در عرصه خودروسازی خواهند بود. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به مهمترین خودروهایی که در طول چند ماه اخیر لو رفته اند و طی سال های آینده وارد بازار می شوند.

استون مارتین والکری

«والکری» یک سوپرخودروی استثنایی از کارخانه استون مارتین است که در سال 2016 برای نخستین بار خبر آن به گوش رسید اما اولین نمونه آن که به احتمال فراوان طراحی نهایی است، چند ماه پیش رونمایی شد. این خودرو از همکاری مشترک استون مارتین و تیم فرمول یک «رد بولز» ساخته شده و جدا از درب های گالوینگ از یک موتور 6.5 لیتری V12‌نیز بهرمند است. هنوز زمان دقیق ورود این خودرو به بازار مشخص نیست.

آئودی E-Tron Quattro

آئودی با این مدل قصد دارد وارد بازار جدید خودروهای الکتریکی شود. این خودرو که به عنوان یک رقیب سرسخت برای تسلا به شمار می آید می تواند با هر بار شارژ شدن ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. در E-Tron Quattro سه موتور الکتریکی وجود دارد که دو موتور در محور عقب و یک موتور در محور جلو قرار گرفته و در مجموع 435 اسب بخار قدرت تولید می کند. این کراس اوور برای سال ۲۰۱۸ وارد بازار می شود.

ب ام و i5

جدیدترین خودرویی که قرار است به خط تولید سری i اضافه شود مدلی مابین i3‌ و i8 خواهد بود که قرار است به عنوان یک خودروی جادار و مناسب برای خانواده ها وارد بازار شود. این خودرو به احتمال زیاد از باتری های قدرتمندی استفاده می کند که با هر بار شارژ شدن مسافت 321 کیلومتری را طی می کنند و مانند مدل i3 یک موتور کوچک بنزینی برای مواقع ضروری نیز روی آن قرار خواهد گرفت. هنوز زمان دقیق رونمایی از این خودرو مشخص نشده است.

لامبورگینی اوروس

یکی از خودروهایی که شاید علاقمندان به این صنعت بیش از هر وسیله دیگری منتظر رونمایی از آن هستند، کراس اوور خاص لامبورگینی است. این خودروی زیبا برای اولین بار در سال 2012 به عنوان یک کانسپت جنجالی از سوی لامبورگینی معرفی شد اما به مرور زمان خبر آن رنگ واقعیت گرفت و حالا باید منتظر رونمایی از این خودرو در ابتدای سال 2018 باشیم. اوروس موتور 4 لیتری V8 دارد که ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و قیمت ان نیز حدود ۲۰۰ هزار دلار بیان شده است.

لکسوس UX

لکسوس در نمایشگاه خودرو پاریس سال 2016 نامی از یک مدل خاص که مخصوص جوانان ساخته خواهد شد برد که حالا آن را به نام UX می شناسیم. این خودروی زیبا که احتمالا موتور مدل NX‌ بر روی آن قرار می گیرد برای سال 2019 وارد بازار می شود ولی هنوز اطلاعات تکمیلی از آن در اختیار نیست. لکسوس حساسیت خاصی بر روی این خودرو دارد و تنها نکته ای که تاکید کرده است پایین تر بودن این خودرو از مدل NX‌ است.

مرسدس بنز Project one

مرسدس بنز با رونمایی از Project one‌ در نمایشگاه فرانکفورت تمام توجهات را به خود جلب کرد با این حال برخی از کارشناسان طراحی این خودروی خاص و جدید را بی مزه می دانند. Project one خودرویی است که از یک موتور 1.6 لیتری V6 در کنار ۴ موتور الکتریکی استفاده می کند که در مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در 2.5 ثانیه طی کند و قیمت آن 2.5 میلیون دلار خواهد بود. شایعات به گوش می رسد که تنها ۲۷۵ نمونه از این خودرو ساخته خواهد شد که همه آن ها پیش فروش شده است.

پورشه Mission E

این خودرو جدیدترین محصولی است که به خط تولید کارخانه پورشه اضافه خواهد شد تا رقیبی دیگر برای تسلا باشد. این خودرو که هنوز تعداد و میزان قدرت موتور برقی آن مشخص نشده است برای اولین بار به صورت کانسپت در نمایشگاه فرانکفورت 2015 مشاهده شد. پورشه قصد دارد این خودرو لوکس برقی را در میانه سال 2019 وارد بازار کند و قیمت پایه آن 85 هزار دلار خواهد بود.

رولز رویس کولینان

رولز رویس آخرین خودروسازی است که تصمیم گرفت تا یک کراس اوور جدید اما بسیار لوکس بسازد. رولز رویس که به ساخت خودروهای لوکس و بسیار خاص مشهور است اعتقاد دارد مدل کولینان یک خودروی شاسی بلند نیست و تنها خودروی لوکسی خواهد بود که قابلیت های آفرود به آن اضافه گشته است. این خودرو به احتمال زیاد در سال 2018 وارد بازار خواهد شد و موتور مدل V12 مدل فانتوم را در اختیار دارد.

تسلا رودستر

نام رودستر برای آن هایی که محصولات تسلا را دنبال می کنند آشناست اما این خودرو بازطراحی از مدل قدیمی نیست و به کلی تبدیل به خودرویی جدید شده است. رودستر از خودروهای حال حاضر تسلا سبک تر خواهد بود و به همان نسبت سریعتر هم می شود. این خودرو که هنوز اطلاعات کاملی از آن در اختیار نیست در سال 2019 به تولید می رسد.

سوپرخودروی مک لارن

مک لارن به تازگی مشغول به کار بر روی پروژه بعدی سوپرخودروهای خود به نام BP23 است که به احتمال فراوان سریع‌ترین مک لارن تاریخ خواهد بود. این خودرو به مانند مدل های قبلی مک لارن تنها ۱ صندلی دارد که همیشه یک نکته خاص در خودروهای این شرکت به شمار می آید. این شرکت اعلام کرده که تنها 106 دستگاه از این خودرو ساخته و روانه بازار خواهد شد که قیمت آن ها نیز 2.5 میلیون دلار است. بدنه فیبرکربنی و یک موتور هیبرید قدرتمند از شاخصه های این خودروی خاص هستند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران