کد خبر : ۱۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
خودروسازان ژاپنی برندگان اصلی رشد بازار خودروی چین هستند.
به گزارش خودروکار، شرکت‌های خودروسازی تویوتا و هوندا اعلام کردند در ماه سپتامبر، آمار فروششان در چین ۱۵ درصد افزایش یافته است.
نیسان هم آمار مشابهی را اعلام کرده است. چینی‌ها سال‌جاری میلادی را با رشد کُند بازار خودرو آغاز کردند، اما این سومین ماه متوالی است که رشد قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند.

تحلیلگران اعتقاد دارند، خودروسازان خارجی برنده واقعی این جریان هستند و اغلب خودروسازان چینی به‌رغم افزایش فروش امیدوارکننده در ماه آگوست، اکنون با روند رشد کم‌رمقی روبه‌رو هستند. در ماه‌های گذشته اختلافات سیاسی چین و کره جنوبی موجب تعطیلی موقت کارخانه هیوندایی شد. اما این وقفه نیز نتوانست روند رشد خودروسازان کره‌ای و ژاپنی را در بازار چین تغییر دهد.

این روند، خودروسازان را به در نظر گرفتن اهداف بلندپروازانه در بازار چین ترغیب کرده است. در این میان، تویوتا با هدف فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در چین،‌ پیشتاز است.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران