کد خبر : ۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
«خودروکار» بررسی می‌کند؛
بازار موتورسیکلت ایران از سال‌های دور با موتورهای 125 سی‌سی آشنا است و در سال‌های اخیر موتورهای گران‌قیمت و جدیدی به این بازار واردشده اما به عقیده کارشناسان بازار همچنان نیازمند موتورسیکلت‌های 125 و ارزان‌قیمت است. از همین رو به زودی در ایران موتور سیکلت 125 سی سی تولید خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برخلاف بسیاری از بازارهای جهانی که به موتورسیکلت تنها به‌عنوان یک وسیله نقلیه که برای کارهای ضروری و تا حدودی تفریحی نگاه می کنند، در ایران این وسیله دوچرخ به‌عنوان منبع درآمد نیز دیده می‌شود.

در ایران بسیاری از افراد با جابه‌جایی مسافر و جنس، موتورسیکلت درآمدزایی می‌کنند و حتی زندگی خود را از این طریق می‌گذرانند، از این‌ رو بازار ایران در کنار نیاز به موتورسیکلت‌های به‌روز با حجم موتور بالا نیاز به موتورهای ارزان‌قیمت با حجم موتور 125 تا 150 سی‌سی که عمر مفید بالایی داشته باشد، دارد.

در سال‌های اخیر موتورسیکلت‌های متنوعی با حجم موتور 200 تا 300 سی‌سی به ایران واردشده که قیمتی در حدود 20 تا 50 میلیون تومان دارد که توانسته بازار مناسبی را از آن خود کند اما افرادی که چنین محصولاتی را خریداری می‌کنند، با مسافرکشی گذران زندگی نمی‌کنند ازاین‌رو به نظر می‌رسد صنعت موتورسیکلت‌سازی کشور نیاز به آن دارد تا بتواند در کنار پاسخگویی به سلیقه افراد جوان که به دنبال تفریح با موتورسیکلت هستند، نیاز افرادی که با خرید یک موتورسیکلت نیاز زندگی روزمره خود را رفع می‌کنند، پاسخ دهد.

در این زمینه محمد منصوری-رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار اظهار می‌کند: در ماه‌های آینده کارخانه‌ای در ایران راه‌اندازی خواهد شد که انجین موتورسیکلت در آن تولید خواهد شد و در کنار آن طراحی موتورسیکلت 125 سی‌سی در دستور کار قرارگرفته است.

او می‌افزاید: به‌واسطه نیاز بازار همچنان موتورسیکلت‌های 125 سی‌سی در کشورهای مختلف تولید می‌شود که ایران با توجه به شرایط اقتصادی اکثر موتورسیکلت‌سواران مستثنی از این قاعده نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت تهران، یادآور می‌شود: در بازار آن‌چنان تقاضایی برای موتورسیکلت‌های بی‌کیفیت وجود ندارد که این امر باعث شده کیفیت موتورهای موجود در بازار افزایش یابد.

منصوری تأکید می‌کند: قراردادهای تولید موتورسیکلت در ایران با شرکت‌های به نام در حال انعقاد است که به نظر می‌رسد در سال‌های آینده محصولات تحت لیسانس این شرکت‌ها تولید داخلی شود و بار دیگر محصولات ژاپنی باکیفیت در بازار ایران وجود داشته باشد.

او در رابطه با موتورسیکلت‌های گران‌قیمت بازار که قیمت‌هایی در حدود 20 میلیون تومان دارد، می‌گوید: تعداد قابل‌توجهی از موتورسیکلت‌سواران قشر متوسط جامعه هستند که تنها برای رفع نیاز و درآمدزایی از طریق این وسیله نقلیه، موتورسیکلت خریداری می‌کنند، ازاین‌رو موتورسیکلت‌های به‌روز باقیمت‌های قابل‌توجه آن‌چنان بازار پررونقی ندارد و حجم اعظم بازار موتورسیکلت ایران در محدوده قیمتی کمتر از شش میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت تهران در پاسخ به این سؤال که در سال‌های آینده وضعیت موتورهای برقی در ایران چگونه خواهد بود، بیان می‌کند: اگر موتورسیکلت برقی مناسب و باکیفیت که دارای خدمات پس از فروش قابل‌قبول در ایران به فروش برسد، بازار مناسبی در انتظار این نوع موتورسیکلت است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد با توجه به نیاز عمده جامعه به موتورسیکلت ارزان‌قیمت با طول عمر بالا، بازار ایران نیاز به موتورسیکلتی برای رفع نیاز جامعه دارد و باید شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده به سمت تولید و عرضه موتورسیکلت‌هایی سوق پیدا کنند که در عین ظاهر زیبا و به‌روز قیمت تمام‌شده مناسبی برای اکثر افراد جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران