کد خبر : ۱۰۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
ب ام و در حال کار بر روی یک قرارداد تجاری است که تولید برند مینی را به چین منتقل خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بنا به اخبار بدست آمده در روزهای گذشته، ب ام و در حال مذاکره برای برون سئاری برند مینی به گریت وال است. گریت وال به عنوان بزرگترین خودروساز شاسی بلند در چین شناخته می شود. در برنامه ب ام و همچنین صادرات مینی از طریق چین نیز مد نظر گرفته شده است.

یکی از سخنگویان شرکت گریت وال از جواب دادن در مورد حواشی این قرارداد اجتناب کرد و اعلام کرد، شرکت در آینده یک بیانیه رسمی در این زمینه ارائه خواهد کرد. همچنین نمایندگان ب ام و در چین نیز هنوز در مورد اظهارات مختلف واکنشی از خود نشان نداده اند.

همکاری مشترک میان ب ام و – گریت وال  باعث می شود تا ساخت مینی برای اولین بار از اروپا خارج شود. این خودروی انگلیسی در دهه 1950 برای مقابله با هزینه سوخت بالا ساخته شد و این روزها در انگلستان و هلند به تولید می رسد. ب ام و پس از سال ها توانست برند مینی را احیا کند و درهشت ماهه اول امسال 230 هزار خودرو به فروش رساند و حالا قصد دارد یک مدل الکتریکی نیز برای اولین بار به خط تولید اضافه کند.

شایان ذکر است که حدس و گمان ها اخیر در مورد همکاری ب ام و – گریت وال باعث شد تا قیمت سهام این شرکت 14 درصد رشد داشته باشد. گریت وال به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی هیچ همکار تجاری در چین ندارد. این درحالی است که ب ام و با شرکت برلیانس در چین همکاری مشترک دارد.

در حال حاضر ب ام و در حال برنامه ریزی برای یک تغییر فضای کاری پر هزینه برای تولید خودروهای برقی است. این شرکت اعلام کرد که برنامه هایی برای تولید حداقل 12 خودروی تماما برقی تا سال 2025 دارد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع: europe.autonews.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران