کد خبر : ۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت رنو فرانسه در پی جبران کاهش فروش دیزل ها در بازار اروپا تصمیم به افزایش تولید پیشرانه های بنزینی گرفته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در پی فاصله گرفتن مردم از خرید خودروهای دیزل و کاهش فروش این خودروها در بازار اروپا، شرکت رنو فرانسه از تغییر استراتژی در قبال بزرگترین کارخانه تولید پیشرانه خود خبر داد و جهت جبران نزول فروش دیزل ها، افزایش تولید پیشرانه های بنزینی را در دستور کار قرار داد.

در حال حاضر 70 درصد تولیدات کارخانه ساخت پیشرانه‌ی رنو در شهر وایادولید در فاصله‌ی 200 کیلومتری شمال غرب مادرید به پیشرانه های دیزل اختصاص دارد و با توجه به رسوایی های چند سال اخیر در ارتباط با مسائل آلایندگی خودروهای دیزل و ممنوعیت فروش قریب الوقوع  این خودروها در بازارهای کشورهای اروپایی، رنو تصمیم به کاهش تولید پیشرانه های دیزل گرفته و این امر به منزله‌ی عقب گرد شرکت رنو در قبال کارخانه های تولید خودرو دیزل است.

بنابر اعلام شرکت رنو، تولید پیشرانه های دیزل در کارخانه وایادولید از 70 درصد به 50 درصد کاهش خواهد یافت و در قبال این کاهش، رشد 20 درصدی تولید پیشرانه های بنزینی در دستور کار قرار خواهد گرفت. به این ترتیب تولیدات پیشرانه های دیزل و بنزینی در این کارخانه برابر و سهم هرکدام به 50 درصد خواهد رسید.

لازم به ذکر است که در 8 ماهه نخست امسال سهم فروش خودروهای دیزل در غرب اروپا به 45.7 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که در سال 2016 میلادی سهم دیزل ها در بازار این منطقه 50 درصد بود. کارخانه تولید پیشرانه رنو در وایادولید  42 درصد از تولیدات پیشرانه خودرو در کل اروپا را به خود اختصاص داده است.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران