کد خبر : ۱۰۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به توقف یک ماهه طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: مقرر شد طی جلسه‌ای در هفته آتی با حضور کمرگ ،سازمان‌مدیریت و برنامه و ایران خودرو بودجه تخصیص یافته به حساب شرکت خودروساز به منظور صدور پیش فاکتورها واریز شود.
به گزارش خودروکار، مرتضی ضامنی با بیان اینکه طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال 1394 طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد، اظهار کرد: در این طرح مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به مالکین تاکسی‌های فرسوده و مبلغ 50 میلیون ریال معادل ارزش ریالی دو گواهی اسقاط توسط گمرک به حساب خودروساز پرداخت می شود. همچنین مبلغ پنج میلیون ریال هم بابت لاشه خودرو به عنوان آورده مالک تاکسی فرسوده لحاظ و به عبارتی جمع آن 25 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود که مابقی وجه را مالک تاکسی فرسوده پرداخت می‌کند که در نهایت به تحویل و جایگزینی خودروی جدید منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده به صورت طرح "کلید به کلید" اجرا می‌شود، یعنی مالک تاکسی فرسوده تا زمان تحویل خودروی جایگزین خودروی فرسوده‌اش را در اختیار دارد و فعالیت‌اش را انجام می‌دهد و به محض تحویل خودرو،در یک پروسه سه چهار روزه  خودروی جایگزین به مالک تحویل داده می‌شود. در حقیقت این اولین باری است که طرح "کلید به کلید" در طرح‌های نوسازی اجرا می‌شود.

به گفته وی، در این طرح بخشی از پنج میلیون تومانی که کمرگ قاعدتا بایستی کارسازی کند، پرداخت شده است. یعنی از 55 هزار خودرویی که تا به امروز نوسازی کرده‌ایم 10 هزار دستگاه را به حساب خودروساز کارسازی کرده و مابقی نیز باقی مانده است. این امر باعث شد در یک ماه گذشته شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را متوقف کند و ادامه طرح را منوط به پرداخت معوقات گمرک کند.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه حدودیک ماه است که کار متوقف شده و حدود 4000 مالک خودروی فرسوده کلیه فرآیند اسقاط خودروی خود را انجام داده‌اند و منتظر صدور پیش فاکتور توسط خودروساز هستند اظهارکرد: موضوع را از طریق کارگروه کاهش آلودگی هوا در دولت پیگیری و جلسه خوبی را نیز با مسوولان مربوطه برگزار کردیم. همچنین با توجه به خبری که سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر تخصیص بخش دیگری از این پول به گمرک دادند، مقرر شد در هفته آتی به صورت ویژه جلسه‌ای با حضور گمرک، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ایران خودرو برگزار  و تخصیص صورت گرفته به حساب شرکت خودروساز واریز شود.

ضامنی تصریح کرد: در جلسه برگزار شده نماینده ایران خودرو تعهد داد تا در صورتی که این مشکل در هفته آینده بر طرف شود در همان روز پیش فاکتورها صادر می‌شوند و طرح  نیز ادامه خواهد یافت. در حقیقت انتظارمان به عنوان نماینده سازمان تاکسیرانی کشور این است که این طرح به صورت مستمر ادامه داشته باشد و شاهد وقفه‌ای در آن نباشیم.همچنین قرار است نتیجه جلسه هفته آتی به کارگروه کاهش آلودگی هوا در دولت اعلام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور 185 هزار تاکسی فرسوده تا مدل سال 1386 داریم که از این تعداد 61 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را تا به امروز از رده خارج کرده‌ایم، اظهارکرد: از این 61 هزار دستگاه تاکسی فرسوده،55 هزار دستگاه خودروی جایگزین تحویل داده شد و حدود 6هزار دستگاه تاکسی اسقاط بدون جایگزین بودند . یعنی مالک تاکسی فرسوده با مجوز استانداری و شورای عالی ترافیک،  این امکان برایش فراهم شد که خودرویش را اسقاط کند ولی خودروی جایگزین تحویل نگیرد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری ادامه داد: حدود 77 هزار نفر در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای این طرح یعنی بهمن 92  ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 68 هزار نفر فرآیند ثبت نام را ادامه داده‌اند . اما تعدادی نیزصرفا ثبت نام کرده‌اند که برای تکمیل ثبت‌نامشان زمانی اختصاص داده ایم و در صورتی که فرآیند ثبت نام را ادامه ندهند، ثبت نامشان باطل تلقی می‌شود و باید مجددا مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران