کد خبر : ۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
«خودروکار» کراس اوورهای محبوب بازار را بررسی می‌کند؛
هیوندای توسان و کیا اسپورتیج که هر دو در خاک کشور کُره متولد شده‌اند، بازار خوبی را در ایران برای خود دست و پا کرده‌اند و در این گزارش به بررسی جدیدترین نسل این دو خودرو پرداخته ایم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج دو کراس اوور محبوب بازار ایران هستند که با توجه به قیمت نسبتا مناسب، مشتریان و علاقمندان بسیار زیادی در ایران دارندبه همین علت این دو خودرو توانستند بازار بسیار خوبی برای خود دست و پا کنند؛ به خصوص شرکت کیا که بخش عظیمی از فروش و محبوبیت خود را مدیون کراس اوور و شاسی بلند‌هایش است. حال نسل جدید  این دو خودرو محبوب کره‌ای با تغییرات ظاهری بسیاری نسبت به نسل قبل، وارد بازار ایران شده است.

طراحی
طراحی کیا اسپورتیج 2017 نسبت به نسل قدیم به کلی متحول شده است. بر اساس گفته مسئولین این شرکت تضاد بین خطوط نرم و تیز بدنه از جت‌های جنگنده الهام گرفته شده است و همین امر موجب شده تا این خودرو ، ظاهری تهاجمی به خود بگیرد. طراحی جلو پنجره و همچنین چراغ‎های جلو و عقب این مدل نیر به کلی متحول شده و به نظر می‌رسد کیا قصد داشته تا طرفدارانش را شگفت‌زده کند. جنس مواد به کار رفته در داخل اتاق این خودرو با کیفیت‌تر و طراحی آن نسبت به نسل قبل، زیباتر شده است و همچنین سقف پانورامیک آن حال و هوای سرنشینان را به کلی عوض خواهد کرد.


هیوندای توسان 2017 نیز نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی کرده است. از جمله این تغییرات، جلوپنجره 6 ضلعی و کروم جدید و همچنین چراغ‌هایی است که شباهت زیادی به اعضای دیگر خانواده هیوندای، مانند مدل i20 دارد. اولین چیزی که در اتاق توسان به چشم می‌خورد، افزایش سایز صفحه نمایش نسل جدید است و مانند کیا اسپرتیج جدید، فضای اتاق کمی افزایش یافته و فضای بیشتری برای سرنشینان این خودرو ایجاد می‌کند و همچنین سقف پانورامیک این خودرو نیز یکی از نکات مثبت طراحی آن است.


پیشرانه
متاسفانه در هیوندای توسان جدید، خبری از پیشرانه 2.4 لیتری نیست و مدل‎‌های موجود در ایران دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر هستند که حداکثر قدرتی معادل 164 اسب بخار تولید می‌کنند. کیا اسپورتیج نیز  از یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که قدرتی معادل 168 سب بخار تولید می‌کند.

از نظر جعبه دنده و انتقال نیرو، این دو خودرو کاملا یکسان و دارای جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل (AWD) هستند.



مصرف سوخت و استانداردها
امروزه مصرف سوخت به یکی از فاکتورهای مهم برای خودروسازان تبدیل شده است. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای توسان 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و این رقم برای کیا اسپورتیج، 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این دو برادر ناتنی، هر دو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 هستند.

ظرفیت باک اسپورتیج و توسان به ترتیب 55 و 62 لیتر است.

ایمنی
 این  دو خودرو  دارای 5 ستاره ایمنی در تصادفات از سازمان یورو انکپ و همچنین دارای 6 کیسه هوا هستند که می‌تواند امنیت سرنشینان را به خوبی در تصادفات تامین کند.
سیستم‌هایی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل پایداری (DSC) و ردیابی نقاط کور نیز در هر دوی این خودروها وجود دارد.


قیمت
کیا اسپورتیج و هیوندای توسان دو کراس اوور با قیمت تقریبا مشابه هستند و در عین این که یک خودرو خانوادگی و جا دار به حساب می آیند، توانایی پیمودن مسیر‌های ناهموار را دارند. در حال حاضر آپشن‌های بسیار متفاوتی برای هر دوی این پسرهای کره‌ای در بازار وجود دارد که طبیعتا بسته به امکانات هر تیپ، قیمت‌ها متغییر است.


کیا اسپورتیج 2017 در بازار ایران بسته به امکاناتش، بین 185 تا 200 میلیون در بازار ایران خرید و فروش می‌شود و رقیب هموطنش، هیوندای توسان 2017 نیز با در نظر گرفتن همان شرایط بین 180 تا 195 میلیون در بازار ایران معامله می‌شود.




خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران