کد خبر : ۱۰۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروهای خودران روز به روز در حال پیشرفت هستند و هر لحظه یک ایده جدید برای بهبود آنها ارائه می‌شود اما به واقع این خودروها چطور متوجه اطراف خود می‌شوند و دنیا از دید آنها چه شکلی است؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، گروه پژوهشی «دایملر» که بر روی بهبود حمل‌ونقل و ایده‌های جدید تحقیق می‌کنند به تازگی دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند انسان را تبدیل به بخشی از یک خودروی خودران کند. در این پروژه انسان‌ها به عنوان قسمتی از سیستم یکپارچه خودروی خودران مشغول به هدایت آن می‌شوند.

این وسیله بسیار کوچک با حسگرهای مختلف پوشانده شده و حتی دوربین سه بعدی و لیدار (نوعی سیستم خاص سنجش از راه دور که از طریق روشن کردن هدف با لیزر و تجزیه و تحلیل نور منعکس‌شده، فاصله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند) نیز روی آن نصب شده است. راننده باید روی دستگاه دراز بکشد و عینک VR را به چشم بزند. همچنین یک کنترل ساده برای عملیات‌های فرمان، گاز و ترمز در اختیار او قرار خواهد گرفت.



تمام اطلاعات و تصاویر برداشته شده توسط دوربین عمقی سه بعدی به عینک VR‌ راننده ارسال می‌شود و تمامی حسگرهای اطراف این وسیله نیز اطلاعات خود را بر روی همان عینک به نمایش می‌گذارند. در همین حال لیدار مسافت میان وسیله با اجسام را اندازه گرفته و به عینک ارسال می‌کند. با تمام این شرایط راننده قادر خواهد بود حس کامپیوتر یک خودروی خودران را درک کرده و با استفاده از کنترلر این وسیله را حرکت دهد.



جوی لی، یکی از اعضای تیم سازنده این دستگاه در مورد آن گفت: این دستگاه به افرادی که علاقمند به علم خودرو هستند اجازه می‌دهد تا دقایقی را به عنوان یک خودروی خودران تجربه کرده و احساسات خود را بیان کنند. این وسیله به راننده اجازه می‌دهد تا آینده خودروها را لمس کند. با این دستگاه می‌توانیم این موضوع را راحت تر کنیم و به نوعی اجازه می‌دهیم تا علم خودرو برای همه قابل درک باشد.

افرادی که سواری یا این وسیله را تجربه کرده‌اند می‌گویند، این دستگاه با همراه داشتن عینک VR و حسگرهای مختلف به نوعی شما را در شرایط یک بازی رایانه‌ای واقعی قرار می‌دهد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران