کد خبر : ۱۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروها در آینده‌ای نزدیک موظف به نصب دوربین‌هایی خواهند شد که هنگام تصادفات تمامی وقایع را ثبت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروها در آینده‌ای نزدیک مجهز به دوربین‌هایی می‌شوند که در قسمت جلوی خودرو نصب شده و برای تسهیل رسیدگی و تشخیص مقصر در تصادف‌های جدی استفاده می‌شوند و در صورت نیاز به طرز خودکار با مراکز اورژانس تماس می‌گیرند.

این دوربین‌ها به صورت دائم در حال فیلم برداری بوده و تمامی ویدئو‌ها بر روی 999 سروری که برای آن‌ها تعبیه شده، ذخیره می‌شوند تا در صورت نیاز، دسترسی به آن‌ها در هر زمانی امکان پذیر باشد.

شرکت سازنده این دوربین یعنی "Thinkware" در گفتگو با "اتواکسپرس" گفت که پس از بروز حادثه و تصادف، این دوربین‌ها علاوه بر تماس با اورژانس، فیلم مربوط به حادثه را همزمان در سرورهای مراکز اورژانس آپلود می‌کند.

تیم ساگار، مدیر توسعه کسب و کار این شرکت اشاره کرد: مواردی هست که متخلفان پس از تصادف، سریعا صحنه را ترک می‌کنند؛ این دوربین‌ها می‌توانند از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند و در صورت متواری شدن راننده متخلف، شماره پلاک و مشخصات آن‌ها توسط دوربین ثبت خواهد شد.

میزان تخلفات جاده‌ای در سال 2016 با رسیدن به تعداد 1792 عدد، به بیشترین حد خود رسید و بر همین اساس، اتحادیه اروپا قانون جدیدی وضع کرده که تمامی خودروهای جدید باید مجهز به سیستم "eCall" باشند. این سیستم تصادف را تشخیص داده و بلافاصله به مراکز اورژانس و پلیس اطلاع می‌دهد.

سیستم "eCall" در سال 2018 معرفی خواهد شد.

سخنگوی هیات مدیره انجمن آمبولانس‌های انگلستان بیان کرد: ما به خوبی از این سیستم استقبال می‌کنیم. این سیستم می‌تواند جان بسیاری را که به علت تاخیر در تماس با مراکز اورژانس از دست می‌رود را نجات دهد.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: اتو اکسپرس

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران