کد خبر : ۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
پل های خطرناک زیادی در دنیا هستند که گذشتن از روی آن ها می تواند واقعا مرگبار باشد اما کمتر پلی را می توانید در دنیا پیدا کنید که مثل این پل تا این حد سطح آندرنالین خون را بالا ببرد.

به گزارش خودروکار، پل های خطرناک زیادی در دنیا هستند که گذشتن از روی آن ها می تواند واقعا مرگبار باشد اما کمتر پلی را می توانید در دنیا پیدا کنید که مثل پل «کوآندین اسکای» تا این حد سطح آندرنالین خون را بالا ببرد!

این پل خطرناک در روسیه قرار دارد و شاید بتوان آن را خطرناک ترین پل وسیل نقلیه دنیا دانست. این پل ۵۷۰ متری بر روی رودخانه «ویتیم»، یکی از شاخه های رودخانه لنا (Lena) قرار دارد و جالب است که فقط دو متر عرض دارد که حتی برای گذشتن یک ماشین استاندار هم باریک است!

اما نکته ترسناک این پل این است که در کناره های آن هیچ گاردریل و یا نرده ای وجود ندارد تا اگر یک وقتی اتفاقی افتاد و ناگهان ماشین منحرف شد بتواند از پرت شدن آن به رودخانه یخ زده جلوگیری کند. در ادامه ما را همراهی کنید تا از این پل مرگبار روسیه بیشتر بدانید.

 پلی مرگبار که ماجراجویان به رد شدن از روی آن افتخار می کنند! +تصاویر

 

بدنه این پل فلزی است و خیلی کهنه به نظر می آید اما کف آن با چوب های راه آهن های قدیمی پوشیده شده که وقتی روی آن ها یخ و برف می نشیند خیلی لیز و لغزنده می شوند.

از آنجایی که داریم درباره سیبری حرف می زنیم همیشه روی این پل پوشیده از برف و یخ است! پس بر روی آن یک اشتباه و یک لغزش ممکن است به پایان زندگی بانجامد. این پل در ابتدا قرار بود بخشی از راه آهن ۴۳۲۴ کیلومتری نواحی شرقی سیبری و خاور دور روسیه باشد اما هیچ وقت تکمیل نشد و به مرحله افتتاح نرسید برای همین مردم روستای ۱۵۰۰ نفری کوآندا که در نزدیکی این پل زندگی می کردند برای رد شدن از رودخانه ویتیم شروع به استفاده از این پل کردند. 

از آن جایی که این پل یک پل رسمی برای رفت و آمد وسایل نقلیه نیست برای همین از وقتی این پل در سه دهه گذشته درست شد تقریبا هیچ تعمیر و مرمتی روی آن انجام نشده است. شرایط آب و هوایی بی رحم سیبری آسیب های زیادی به مسیر چوبی و پوسیده پل زده است به طوری که بیشتر وقت ها زیر بار فشار سنگین ماشین ها بر روی آن ها حفره ها و سوراخ هایی ایجاد می شود که خود راننده ها با تکه های چوب یا چیزهای دیگر آن را می پوشانند تا بتوانند از روی پل رد شوند!

 پلی مرگبار که ماجراجویان به رد شدن از روی آن افتخار می کنند! +تصاویر

گذشتن از روی این پل مخصوصا برای کامیون های بزرگ در اواخر بهار و تابستان بسیار چالش انگیز است اما همین که فصل زمستان می شود دیگر این پل به چالشی ترسناک و دلهره آور تبدیل می شود . جالب است که عرض کم ، نبود نرده و سطح لغزنده چوبی پل نتوانسته راننده ها را از رد شدن از این پل منصرف کند! بادهای سنگینی که بر روی رودخانه می وزد در هنگام گذشتن از روی پل می تواند حسابی ضربان قلب را بالا ببرید و راننده ها را بترساند. 

حتی باتجربه ترین راننده ها هم در هنگام رد شدن از پل همه شیشه های ماشین را پایین می دهند تا باد نتواند ماشین را به اطراف هل بدهد و از روی پل پرت کند!

 پلی مرگبار که ماجراجویان به رد شدن از روی آن افتخار می کنند! +تصاویر

 

اما این پل با وجود همه چالش و خطرهایی که دارد به یکی از محبوب ترین پل ها تبدیل شده! چون آن هایی که دل شیر دارند و شجاعند از نواحی مختلف خودشان را به این پل می رسانند. 

با اینکه خیلی از افراد دل و جرات رد شدن از روی این پل را ندارند اما خیلی ها هم هستند که به دلیل هیجان، ماجراجویی و حس خوب پیروزی در آخر مسیر، به روی این پل می آیند تا گذشتن از روی آن را تجربه کنند. برای آن ها رد شدن از روی این پل یک دستاورد به حساب می آید که می شود به آن افتخار کرد.

راننده های زیادی از رد شدن از روی پل فیلم می گیرند و آن را در شبکه های اجتماعی می گذراند تا شجاعت خود را به همه نشان دهند. با اینکه روستای دورافتاده کوآندا با مهاجرت ساکنانش کم کم در جال متروک شدن است اما این پل به عنوان یک جاذبه گردشگری همچنان شلوغ است و ماشین هایی هر روز از روی آن رد می شوند. 

نکته جالب درباره این پل این است که تا به حال هیچ گزارش آنلاینی درباره بروز حادثه بر روی این پل اتفاق نیفتاده است.

 پلی مرگبار که ماجراجویان به رد شدن از روی آن افتخار می کنند! +تصاویر

پل قدیمی و کهنه سیبری یکی از تماشایی ترین پل های دنیا و رد شدن از روی آن یکی از سخت ترین و ترسناک ترین ماجراجویی هاست! جان سالم بدر بردن از روی این پل تبدیل به یکی از دستاوردهای زندگی ۳۴ نفری بوده که از روی این پل سالم گذشتند و آن را در صفحه فیس بوک خود منتشر کردند. 

رد شدن از پل برای راننده های ماهر فقط ۳ دقیقه زمان نیاز دارد اما آن ها همین که با ماشین به روی این پل می آیند باید ۱۰۰ درصد تمرکز کنند چون یک لحظه حواس پرتی و منحرف شدن یعنی پرت شدن از روی پل! آنها می دانند که بر روی پل باید مثل لاک پشت حرکت کنند و کسی موفق می شود که مسیر را سالم پشت سر بگذارد که آهسته و پیوسته برود. 

این پل واقعا چالشی نفسگیر و به یکی از ترسناک ترین پل های معروف است و کسانی که مشکلات قلبی، تنفسی و حتی پا درد دارند باید دور رد شدن از روی آن را خط بکشند!

ترسناک بودن این پل را نمی توان با کلمات توصیف کرد و حتی تصاویر پل هم به خوبی نمی تواند خطرناک بودن و هیجان گذشتن از روی آن را نشان دهد. این پل که در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده اجازه می دهد تا روستای کوچک کوآندا با دیگر نقاط دنیا در ارتباط باشد. این پل خطرناک مهارت و شجاعت هر راننده ای را محک می زند و در شرایط خیلی بد آب و هوایی نباید از آن استفاده کرد.


منبع: الی گشت

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران