کد خبر : ۱۰۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
موسسه بررسی امنیت یورو انکپ از تغییر بارم بندی در بخش های مختلف برنامه ارزیابی خود از خودروها خبر داد و زین پس شاهد اضافه شدن معیارهای جدید جهت محک زدن و تعیین سطح ایمنی خودروها از سوی این موسسه خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موسسه یورو انکپ تصمیماتی جدید در رابطه با معیارهای سنجش امنیت خودروها گرفته است که می تواند تغییر در ساز و کار تولید خودروها در کارخانه ها و بالارفتن ایمنی سرنشین را در بر داشته باشد.

معیارهای جدیدی که از این به بعد در تست های یوروانکپ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، به ایمنی سرنشینان پس از رخ دادن سانحه رانندگی و پایین آوردن میزان تاثیر شیطنت کودکان در داخل خودرو تعلق دارد و بایستی بالا بودن نمرات در این دو بخش را نیز در کسب ستاره های ایمنی از موسسه یورو انکپ موثر و دخیل دانست.



*ایمنی سرنشینان پس از تصادف

همواره یکی از معضلات سوانح رانندگی، عدم سهولت در خروج از خودرو و حبس شدن سرنشین در داخل خودرو است که می تواند یکی از بزرگترین خطرات در سوانح به شمار بیاید چرا که امکان آتش گرفتن خودرو پس از تصادف وجود دارد. از این رو زین پس ساز و کار درب ها و سهولت خروج از خودرو در بالا رفتن سطح ایمنی خودروها دخیل خواهد بود و خودروسازان در کنار پرداختن به مقاوت بدنه در برابر ضربه ها، بایستی به مقوله خروج راحت سرنشین از خودرو نیز بپردازند.

*تلاش برای خنثی سازی شیطنت کودکان
حضور کودکان 1-5 سال در بسیاری از موارد می تواند حواس پرتی راننده و ایجاد خلل در عمل رانندگی توسط کودکان پر شیطنت را به دنبال داشته باشد. از این رو شرکت های خودروساز همواره راهکاری همچون قفل کودک را در محصولات خود تعبیه می کنند و با پیشرفت تکنولوژی شاهد کاهش خطرات برای کودکان  و همچنین کاهش حواس پرتی و سوانح حاصل از دخالت های کودکان هستیم.


در مورد موسسه Euro NCAP، که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی برای خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobilgazetesi.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران