کد خبر : ۱۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروهای خودران هر روز در حال پیشرفت هستند به طوری که هر لحظه باید منتظر یک خبر جدید در مورد توسعه آن ها باشیم. با این حال چالش های مختلفی در پیش روی گسترش این خودروها قرار دارد که یکی از مهمترین آن ها ایمنی است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، یکی از زیر موجموعه های شرکت کامپیوتری اینتل که به ساخت دوربین و حسگرهای مختلف برای خودروهای خودران مشغول است اعلام کرد، خودروسازان باید یک استاندارد قابل اندازه گیری و معیارهای تعیین شده برای سنجش ایمنی خودروهای خودران داشته باشند تا آن ها را در بالاترین سطح ایمنی قرار دهد.

این شرکت اعتقاد دارد، بدون داشتن یک استاندارد قابل اندازه گیری تمام سرمایه گذاری هایی که تا به امروز بر روی خودروهای خودران شده است به یک آزمایش پر هزینه تبدیل خواهد شد و عملا بدون استفاده می مانند. همچنین شرکت های خودروسازی باید از پیش تعیین کنند که اگر خودروی آن ها با یک خودروی غیر خودران تصادف کرد، چه کسی مقصر خواهد بود؟

مدیر عامل این شرکت زیر مجموعه اینتل همچنین در گفت‌وگویی اعلام کرد که اگر قوانین وجود داشته باشد، دستگاه و حسگرهای این شرکت نیز می توانند خود را هماهنگ کرده و تا حد فراوانی از رخداد هر گونه سانحه جلوگیری نمایند.

طبق گزارش این شرکت، خودروهای خودران باید دو نکته اصلی را در وجودشان داشته باشند. اولین نکته، تعریفی از ایمنی خواهد بود که به معنای داشتن محدودیت خاصی برای جلوگیری از حادثه است. دومین نکته قوانین شرایط اضطراری است که به خودرو اجازه می دهد در شرایط پیش آمد رخداد فعالیت های خاصی را دنبال کند.

با پیشرفت روزافزون خودروهای خودران، ایمنی به یک چالش اساسی تبدیل شده و هدف شرکت زیر مجموعه اینتل نیز برای مطرح کردن چنین بحثی، افزایش ایمنی خودروها به جای افزایش تکنولوژی آن هاست.

هفته گذشته یکی از مدیران جنرال موتورز اعلام کرد، این شرکت پیشرفت های سریع و جالب توجهی در زمینه خودروهای خودران دارد. همچنین وایمو، شکت زیر مجموعه گوگل که بر روی خودروهای خودران تحقیق می کند نیز برای اولین بار گزارشی از ایمنی خودروهای خود ارائه کرد. در جزئیات این گزارش، اهداف وایمو برای دوری از هرگونه سانحه رانندگی و جمله «ایمنی در قلب برنامه وایمو قرار دارد» به عنوان یکی قول آورده شده است.

به نظر می رسد در آینده نزدیک باید شاهد گزارش های مختلفی از شرکت های خودروساز در زمینه ایمنی باشیم چرا که با افزایش نگرانی ها در مورد ایمنی، خودروسازان باید تمام توان خود را برای جلب توجه مشتریان انجام دهند. ارگان های استاندارد و ایمنی در دنیا نیز می توانند در این زمینه با انجام تحقیقات و وضع قوانین، شرایط ساخت هرچه ایمن تر این خودروها را فراهم کنند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : cnbc.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران