کد خبر : ۱۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
تکنولوژی و فناوری به کار گرفته شده درون خودرو هر روز مسیر صعودی خود را طی می کند و شاهد استفاده از دستگاه‌ها، مانیتورهای مختلف و ابزارآلات عجیب و غریب در خودرو هستیم که گاهی کاربرد اصلی آن ها نیز مشخص نیست اما آیا همه این ابزارها بدرد می خورد؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی داچیا که در کشور رومانی واقع شده است در آخرین تحقیقات خود به نتایج جالبی در مورد ابزارهای مختلف درون خودروهای روز رسیده است. طبق این تحقیقات بیش از ۷۰ درصد از مردم انگلستان کاربرد دکمه های تعبیه شده روی داشبورد را نمی دانند و از آن ها استفاده نمی کنند.

به اعتقاد این شرکت خودروسازی، کارخانه های بزرگ برای جلب توجه و رقابت با یکدیگر وارد جنگ فناوری شده اند که کاملا بی هدف و بلا استفاده خواهد بود. این خودروساز اروپایی می گوید، خودرو اگر ساده تر طراحی شود مردم را در حین رانندگی خوشحال تر خواهد کرد.

داچیا که خود به ساخت خودروهای ارزان و به صرفه شهرت دارد در تحقیقات خود با جامعه آماری 2 هزار نفر به این نتیجه رسیده است که تکنولوژی در خودرو باعث گیج شدن راننده ها خواهد شد. در این گزارش آمده است که برخی به خاطر ندانستن دکمه های داشبورد با مشکلات مختلفی در حین رانندگی مواجه شده اند.


لوییس او سالیوان، مدیر داچیا در انگلستان در این زمینه می گوید: ما به دنبال تکنولوژی های بی هدف نیستیم و این تحقیقات نیز ثابت می کند که راه ما درست خواهد بود. در داچیا سعی داریم تا تنها مواردی که مشتری نیاز دارد را فراهم کنیم و در این زمینه بهترین ها را ارائه می دهیم.

جالب است بدانید که از نگاه داچیا، رادیو هم گاهی اوقات در لیست تکنولوژی های بی مصرف قرار می گیرد چرا که در مدل های پایه «ساندرو» که با قیمت 5 هزار پوند به فروش میرسد، رادیو وجود ندارد.

پیش از این گزارشی در زمینه خطرات ایمنی که تکنولوژی های گیج کننده خودرو ایجاد می کند گزارشی داشتیم که نشان می دهد حرف های داچیا خیلی هم بی ربط نیست.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران