کد خبر : ۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
تاکسی لندن یا همان بلک کب «کابین سیاه» در کنار اتوبوس‌های دو طبقه، سیستم مترو، صندوق‌های پست و باجه تلفن یکی از نمادهای شهر لندن محسوب می‌شوند.

به گزارش خودروکار، اگر چه دیگر در شهر لندن خبری از آلودگی ناشی از سوختن زغال سنگ در کوره لوکوموتیو، کارخانه‌ها و آتش هیزم بخاری منازل نیست، اما آلودگی اگزوز خودروها در پایتخت جزیره همواره یک دغدغه مردم بوده است.

همه مطمئناً با تاکسی معروف لندن آشنایی دارید. تاکسی لندن یا همان بلک کب "کابین سیاه" در کنار اتوبوس‌های دو طبقه، سیستم مترو، صندوق‌های پست و باجه تلفن یکی از نمادهای شهر لندن محسوب می‌شوند.

حالا پس از سال‌ها مدتی است که تاکسی سنتی لندن زیر تیغ جراحی رفته و کمی دگرگونی را تجربه کرده است. در همین چهارچوب شرکت تولید کننده این تاکسی‌ها که البته در مالکیت جیلی چین! قرار دارد، تاکسی‌ جدیدی را طراحی کرده که هویت خود را نیز حفظ کرده است.

اما تغییر اساسی صورت گرفته در این تاکسی زیبا با توجه به دغدغه‌‌های محیط زیستی پیشرانه آن بوده است. این خودرو به لطف یک ژنراتور الکتریکی و باتری لیتیوم یون و با کمک پیشرانه 1.3 لیتری اداره می‌شود.

مالکین قادر خواهند بود تا از یکی از 300 ایستگاه شارژ اختصاص داده شده در لندن که تا پایان سال 2018 راه‌اندازی می‌شوند، استفاده کرده و در 30 دقیقه تا 75 درصد ظرفیت خود انرژی ذخیره کنند.

نوآوری به داخل این کابین سیاه هم راه یافته است و اکنون راننده بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای مدرن دسترسی دارد. همچنین بخش عقب به شش صندلی مسافر، سقف پانوراما، وای‌فای رایگان و سوکت شارژر یو اس بی مجهز است.

انتظار می‌رود که قیمت TX eCity از 56،000 پوند شروع شود - که 10،000 پوند بیشتر از هزینه‌های خرید تاکسی‌های فعلی است. با این حال، شرکت استدلال می کند که TX eCity از هزینه‌های تعمیر و نگهداری بصورت قابل توجهی کاسته و به طور متوسط ​​120 مایل در روز کار می‌کند و راننده تا 100 پوند در هفته برای سوخت صرفه جویی خواهد کرد.

 

منبع: جام جم

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران