کد خبر : ۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به روز صادرات مطرح كرد:
طی پژوهش هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها شناسایی شده و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها،صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.
به گزارش خودروکار، هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصول با قيمت و كيفيت رقابتي را از راهبردهاي اصلي ايران خودرو دانست و افزود: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی و بهره بردای از سايت جدید محصولات ايران خودرو در آذربايجان كه با سرمايه گذاري طرف مقابل و صادرات خدمات فني و مهندسي ايران خودرو ايجاد شده، بازارهاي صادراتي توسعه مي يابد.

او، ايجاد پايگاه هاي توليدي را عاملي براي بهره مندي از منافع و مزيت هاي تعرفه اي در كشورهاي هدف دانست.


 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: اين گروه در هر بازار هدف، بسته به سلايق، نياز ها، رقباي آن بازار محصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین براي حضور مستمردربازارهاي هدف، ايجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتي، حفظ برند ملي و مونتاژ خودرو هاي مختلف در سايت هاي فرامرزي دردستور كار قرار دارد.


او تاكيد کرد: يكي از مواردي كه در فصل جديد از همكاري هاي بين المللي گروه صنعتي ايران خودرو با  شرکای تجاری دنبال مي شود، کسب سهمي از بازار خودرو و قطعه بخصوص قطعات ریخته گری است.همچنين اجراي رويكرد توليد بدون سرمايه گذاري و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازديگر راهبردهاي اصلي ايران خودرو در كشورهاي صادراتي هدف است.


 يكه زارع خاطر نشان کرد:  برهمين اساس گروه صنعتي ايران خودرو با ارايه خدمات فني و مهندسي در بازارهاي هدف و با سرمايه گذاري طرف مقابل توانسته است ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از کشور کاهش دهد.


او با اشاره به سایت در حال احداث در کشور آذربایجان اظهار داشت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات ایران خودرو در این خط تولید خواهد شد.


مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: سایت ایران خودرو در آذربایجان با  مشارکت طرف آذری و در مساحتی ده هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ده هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است.


او افزود: با راه اندازي خط مونتاژ محصولات ايران خودرو در آذربايجان، ‌اين كشور به عنوان پايگاه صادراتي ايران خودرو در منطقه خواهد بود و توليدات ايران خودرو از طريق آن به ساير كشورهاي همسايه صادر خواهد شد.


مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو با اشاره به صادرات محصولات کامل در بازارهاي هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.


يكه زارع  خاطر نشان کرد : برنامه توسعه شبكه خدمات پس از فروش در اين كشور نيز به اجرا گذاشته شده تا با ايجاد و بهينه سازي رابطه با مشتريان نهايي محصولات، خدمات مطلوب تري ارايه دهيم. ارايه خدمات امدادي در عراق بخش ديگري از  خدمات ارایه شده در عراق است.


او در خصوص صادرات محصولات کامل به کشورهای مشترك المنافع (CIS) افزود: کشور ارمنستان از جمله بازارهای هدف ایران خودرو است. دسترسی به سوخت سي. ان.جي و اقتصادي بودن تامين آن براي مصرف كننده در اين كشور از عوامل اصلي استقبال مردم اين كشور از محصولات گازسوز ايران خودرو است. محصولات گازسوز ايران خودرو مي تواند نياز بازار اين كشور را تامين كند. 


مديرعامل ايران خودرو در ادامه تصريح کرد: با دريافت مجوز استاندارد يورو 5، توسعه صادرات به كشورهاي مشترك المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نيز در دستور كار ايران خودرو قرار دارد كه به اين ترتيب اهداف تعيين شده در حوزه صادرات محصول ايران خودرو محقق خواهد شد.


یکه زارع در پایان تاكيد کرد: با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران