کد خبر : ۱۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
در حالی که استرالیا با اکراه در حال خداحافظی از صنعت خودروسازی خود است، تولید آخرین خودروی طراحی و ساخته شده در استرالیا در خط تولید شرکت جنرال موتورز در شهر آدلاید متوقف شد.
به گزارش خودروکار، در حالی که استرالیا با اکراه در حال خداحافظی از صنعت خودروسازی خود است، تولید آخرین خودروی طراحی و ساخته شده در استرالیا در خط تولید شرکت جنرال موتورز در شهر آدلاید متوقف شد.

شرکت جنرال موتورز هولدن، شعبه استرالیایی غول خودروسازی آمریکایی (جنرال موتورز) دیروز آخرین خودروی خود در استرالیا را تقریبا 70 سال پس از آغاز به کار خود در این کشور در سال 1948 تولید کرد.

از آن زمان به این طرف شرکت های مختلفی نظیر فورد، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، کرایسلر و لیلند اقدام به ایجاد کارخانه های تولید خودرو در استرالیا نموده و کارخانه های خود را تعطیل کرده اند.

کارخانه تولید خودروی 6 سیلندر هولدن وی اف کامرد، در حومه آدلاید استرالیا که در طی چند دهه گذشته رشد خوبی داشت و به محل اشتغال نیروی کار تبدیل شده بود تعطیل شده و 955 کارگر این کارخانه شغل خود را از دست داده اند.

یک طراح خودرو در این باره گفت: «این خیلی غم انگیز است که ما یکی تولید از بهترین خودروهای سراسر جهان را تعطیل می کنیم.»

این طراح 37 ساله که مدت 17 سال در کارخانه هولدن مشغول به کار بوده، اکنون ناگزیر شده در یک کارخانه تولید کولرگازی شغل جدیدی برای خود دست و پا کند. اما وی بسیاری از کارکنان قدیمی کارخانه هولدن را می شناسد که نتوانسته اند شغل جدیدی پیدا کنند.

با تعطیلی این کارخانه هزاران فرصت شغلی در شرکت های قطعه سازی که قطعات مورد نیاز کارخانجات خودروسازی استرالیا را تامین می کردند نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

جی وتریل، رئیس ایالت استرالیای جنوبی گفت: «این کارخانه ستون فقرات توانمندی تولیدی ما در این ایالت بود.»

هولدن یک برند معروف خودرو در استرالیا به شمار می رود و مایه غرور نسل های مختلف استرالیا بوده است.


منبع: تسنیم

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران