کد خبر : ۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
در ایران اگر نام هوندا را به زبان بیاورید، بدون شک همه توجه ها به سمت موتورسیکلت ۱۲۵ سی سی خواهد رفت که این روزها تحت نام صدها شرکت موتورسازی مونتاژ می‌شود ولی همین موتور، پدربزرگی به مراتب معروف تر در دنیا دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت هوندا به غیر از صنعت خودروسازی اش که با حضور مدل هایی مانند سویک و آکورد بسیار درخشان است، صنعت موتورسیکلت‌سازی بسیار قوی نیز دارد که تقریبا تمام دنیا با آن آشنا هستند. یکی از موتورهای تاریخ ساز و معروف این شرکت به هوندا ۵۰ یا Super Cub شرکت دارد که چندی پیش تعداد تولیدات آن از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه گذشت.

این موتورسیکلت در سال ۱۹۵۸ برای نخستین بار تولید و در سال ۱۹۵۹ و زمانی که هوندا شرکتی جوان و در پی شهرت بود  وارد بازارهای جهانی شد. با اینکه یک موتورسیکلت ساده بود اما توانست راهی برای جهانی شدن شرکت هوندا باشد. یک دهه قبل از این موتور، شرکت ایتالیایی وسپا، تعریف جدیدی از موتورسیکلت را ارائه داده بود ولی هوندا با نگه داشتن مزیت‌های آن، چرخ‌های موتور را بزرگتر کرد تا ایستادگی آن افزایش یابد.

این موتورسیکلت در طی سال‌های طولانی تغییرات زیادی پیدا کرده است اما طراحی ابتدایی آن حفظ شده و حتی اگر مدل اول و ۲۰۱۷ آن را کنار هم قرار دهید بدون شک متوجه خواهید شد که این موتورسیکلت به ریشه‌های خود بسیار پایبند مانده است.

هوندا با ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این موتورسیکلت به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد. در نظر داشته باشید که فولکس واگن تنها ۲۱. ۵ میلیون فولکس بیتل (قورباغه‌ای) و فورد ۱۵ میلیون دستگاه مدل T تولید کردند که به عنوان دو خودروی موفق تاریخ شناخته می‌شوند.

شاید با خودتان فکر کنید که تمام این تولیدات مربوط به سال‌های ابتدایی است ولی سخت در اشتباه هستید. هوندا تا سال ۱۹۹۲ تنها ۲۰ میلیون دستگاه از این موتور تولید کرده بود و جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۹ تا امروز بیش از ۴۰ میلیون دستگاه تولید کرده است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : caranddriver.com


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران