کد خبر : ۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
هشدار صریح کمپانی ولوو:
یکی از مدیران ارشد کمپانی ولوو عنوان کرد که "هرگونه ادعای داتیس خودرو مبنی بر نمایندگی رسمی از سوی ولوو، نادرست است، ما چنین ظرفیتی را در داتیس خودرو نمی بینیم و نخواهیم داد و آنها را نیز از تصمیم خود مطلع کرده ایم."
به گزارش خودروکار، این روزها و در آشفته بازار ساماندهی شرکت های فعال در حوزه واردات خودرو، شرکتی به نام داتیس خودرو با تبلیغات فراوان در رسانه ها، مدام اعلام می کند که می‌خواهد خودروهای سواری ولوو را وارد ایران کند.

داتیس خودرو آنطور که اعلام می کند، با یک شرکت تیونینگ کار آلمانی بنام هیکو "اسپورتیو" قرارداد نمایندگی بسته و از آنجا که هیکو، تیونینگ کار رسمی سواری های ولوو است، این تصور برای برخی مشتریان به وجود آمده که شاید این شرکت بتواند واردات سواری ولوو به ایران را انجام دهد.

البته بر اساس ضوابط سالهای اخیر، اگر خودرو از طریق شرکت مادر وارد ایران نشود مطابق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دولت اجازه ثبت سفارش و در نهایت واردات خودرو مذکور را نخواهد داد و از آنجا که اجازه واردات و ترخیص صادر نخواهد شد، لذا پولی که مردم برای خرید یا پیش خرید خودرو به حساب داتیس خودرو  واریز کنند معلوم نیست چه سرنوشتی خواهد داشت.

در عین حال اگر سری به پایگاه دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌ها بزنید در بخش جستجوی نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران، تنها نمایندگی ولوو را شرکت افرا موتور معرفی می‌کند که مجوز آنهم باطل شده است.

داتیس خودرو مجوز و نمایندگی ولوو را دارد؟ +عکس

توضیحات رسمی ولوو: اقدامات داتیس خودرو تخلف است

اما تعدد شکایت ها و پیگیری های مردمی در خصوص مجوز ها و هماهنگی های داتیس خودرو با مراجع قانونی داخلی و شرکت ولوو جهت واردات یکی ازگرانترین برندهای خودرویی به کشورمان، باعث شد تا صبحانه مجددا از طریق مراکز مسئول و نظارتی، موضوع را پیگیری کند تا اینکه به مکاتبات اخیر یک نهاد قانونی و مسئول، دست پیدا کرد.

در این مکاتبه، یکی از مدیران ارشد ولوو به نام "دومینیک کراپیر" با تقدیر از نگرانی مشتریان علاقمند به خرید سواری های ولو، تاکید می کند: باید به طور شفاف اعلام کنیم که هرگونه ادعای داتیس خودرو مبنی بر نمایندگی رسمی از سوی ولوو، نادرست است و ما چنین ظرفیتی را در داتیس خودرو نمی بینیم و نخواهیم داد و آنها را نیز از تصمیم خود مطلع کرده ایم.

در بخش دیگری از این پاسخ رسمی، با بیان اینکه "هیکو اسپورتیو" نه یک سازنده خودرو که یک شرکت تیونینگ است که لوازم جانبی ارائه می کند، افزوده است: متوجه شده ایم که تجارت هیکو با داتیس خودروو، باعث سردرگمی برای خریداران احتمالی و مالکان سواری های ولوو برای فروش یا تعمیر خودرو می شود.

هشدار صریح کمپانی ولوو: «داتیس خودرو» مجوز واردات ندارد، به دستگاه قضایی شکایت کنید +سند

این مدیر ارشد ولوو (مدیر توسعه امور تجاری کمپانی ولوو) در عین حال رسما متذکر شده که موضوع مذکور از جانب دپارتمان حقوقی ما مورد توجه قرار گرفته و البته می دانیم که داتیس خودرو، مجوز وزارت صنعت ایران را دریافت نکرده است لذا مشتریان نگران از عملکرد داتیس خودرو، باید از سیستم قضایی، پیگیر پرونده خود باشند و وزارت صنعت ایران را نیز مطلع سازند.


منبع: صبحانه آنلاین

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد فولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۱۳:۳۰
0
1
بنده از قوه قضائیه به دلیل رسیدگی سریع و صدور حکم مبنی بر تحویل خودرو و پرداخت خسارت طبق قرار داد ظرف دو ماه بسیار راضی ام- ایکاش زودتر اقدام کرده بودم و اینقدر بازیچه دست داتیس نمی شدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران