کد خبر : ۱۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
مدیرعامل شرکت فولکس واگن طی یک همایش سراسری در اروپا، شرکت خودروسازی تسلا را مورد انتقاد قرار داد و آن را مایه آبرو ریزی این صنعت خواند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این هفته نشستی به نام "منشن" در اروپا و در یکی از شهر‌های آلمان برگزار شد. در این نشست بزرگان تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و ... گرد هم می‌آیند و در رابطه با موضوع‌های مختلف صحبت می‌کنند.

ماتیاس مولر، مدیرعامل شرکت فولکس واگن طی یکی از سخنرانی‌های خودش در رابطه با صنعت خودرو در این همایش گفت: حال می‌خواهم چند کلمه‌ای در رابطه با تسلا بگویم؛ شرکت‌های خودروسازی بزرگی در دنیا هستند مانند فولکس واگن که سالانه حدود 11 میلیون خودرو در دنیا به فروش می‌رسانند و سودی معادل 13 تا 14 میلیارد یورو کسب می‌کنند؛ از طرفی شرکت‌هایی هم هستند مانند تسلا که به سختی سالانه 80 هزار خودرو به فروش می‌رسانند. اگر این آمار درست باشد می‌توانم بگویم که تسلا سالیانه میلیون‌ها دلار را هدر می‌دهد و علاوه بر آن کارمندانش را نیز از کار بی کار می‌کند. هر چیزی را نباید با دیگری قیاس کرد.

این سخنان در حالی گفته شد که اشاره مستقیم به تصمیم اخیر تسلا مبنی بر اخراج بین 400 تا 700 کارمند این شرکت دارد. از طرفی این سخنان از کسی نقل شد که در سال 2015 بزرگ‌ترین رسوایی آلایندگی را به نام خود ثبت کرد و پس از آن به تولید خودروهای هیبرید و برقی روی آورد.

دو هفته پیش نیز، قبل از این سخنان انتقاد آمیز ماتیاس مولر آلمانی، مدیر اجرایی شرکت جنرال موتورز هم عبارت "افتضاح" را درباره محصولات این شرکت به کار برده بود.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor1

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران