کد خبر : ۱۱۱۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
شرکت کامیون و اتوبوس سازی ایویکو نیز همانند سایر شرکت های خودروسازی، در صنعت تولید خودروها و وسائط نقلیه برقی سرمایه گزاری می کند.
به گزارش خودروکار، بسیاری از شهرها و کشورهای پیشرفته در جهان با هدف حفظ محیط زیست، کاهش انتشار آلاینده‌ها، افزایش کیفیت هوا و تامین سلامتی شهروندان خود، بدنبال توسعه استفاده گسترده و راحت تر از خودروهای برقی هستند.

افزایش و توسعه روزافزون صنعت خودروهای برقی و استقبال بی نظیر مردم و دولت ها از این خودروهای پاک موجب شده است بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

شرکت اتوبوس سازی هیولیز اروپا که به مالکیت شرکت ایویکو است و در زمینه ساخت اتوبوس های برقی فعالیت می‌کند، برای نخستین بار برای تولید و عرضه اتوبوس‌های شهری الکتریکی سفارش گرفته است.

شرکتی که از کمپانی اتوبوس سازی هیولیز سفارش گرفته است، یکی از بزرگترین اپراتورهای حمل و نقل نروژ به نام تاید باس است که می خواهد در نخستین سفارش خود ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری کرده و سپس این اتوبوس های پاک را روانه خیابان های تروندهایم نروژ کند.

شهر تروندهایم که در کشور نروژ واقع شده است، همواره به تلاش برای مبارزه با خودروهای آلاینده و حفظ محیط زیست در جهان معروف است.

قرار است اتوبوس های برقی سفارش داده شده در سال ۲۰۱۹ میلادی وارد خطوط اتوبوس رانی این شهر شوند. این اتوبوس ها ۱۸ متر طول دارد و دارای گنجایشی معادل ۱۳۰ نفر مسافر هستند.

هم اکنون کشورهای بسیاری تحت تاثیر تغییر سیاست های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا، تصمیم دارند ظرف یک یا دو دهه آینده فروش و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی (خودروهایی که در آنها میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای بیشتر است) را ممنوع اعلام کنند. بعنوان مثال، دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

پس از انگلستان، کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، میکزیک، یونان، چین و هند نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران