کد خبر : ۱۱۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
فولکس واگن یکی از شرکت های خودروسازی بزرگ دنیاست که سالیان سال است در شهر ولفسبورگ آلمان مشغول به فعالیت بوده و مسلما تاریخچه ای مملو از محصولات متنوع دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، فولکس واگن این روزها به یک گروه خودروسازی تبدیل شده و چندین شرکت بزرگ دیگر را تحت پوشش خود دارد. این کارخانه با پیشینه قوی‌، کارنامه ای مملو از خودروهای خاص دارد که هر کدام به نوعی در دنیای خودروسازی شاخص هستند.

فولکس واگن در شهر ولفسبورگ یک موزه خاطره انگیز نیز از محصولات خود دارد که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. شاید هیچوقت فرصت بازدید از نزدیک این موزه وجود نداشته باشد به همین دلیل در ادامه نگاهی به بخشی از این نمایشگاه خواهیم داشت.

مدل Brezel Käfer سال 1943



از آنجایی که فولکس  بخش عمده ای از فعالیت خود را صرف مدل بیتل (قورباغه‌ای) کرده است، تعداد فراوانی از خودروهای این موزه نیز از همین دسته هستند. این مدل در آلمان با نام Käfer شناخته می شود و در این گزارش نیز ما همین نام را ادامه خواهیم داد. مدل سال 1943 در موزه را به نوعی قدیمی ترین خودرو موجود از گذشته فولکس بیان می کنند این خودرو طراحی خاصی دارد که بعدا به شهرت جهانی رسید و شیشه عقب آن دوگانه است.

مدل Type 1 سال 1978



فولکس واگن در طول مدت زمان تولید این خودرو توانست نزدیک به ۲۰ میلیون دستگاه روانه بازار کند که یک رکورد جاودانه  از یک خودرو به شمار می آید. در این تصویر آخرین فولکس بیتل یا همان Käfer ساخته شده در آلمان را مشاهده می کنید. تاریخچه این مدل از فولکس سراسر خاطره برای بسیاری از علاقمندان به خودرو است.

مدل EA128 سال 1963



این مدل به عنوان اولین خودروی لوکس و جادار فولکس واگن شناخته می شود چراکه در این خودرو یک ردیف سه نفره در جلو و یک ردیف سه نفره در عقب قرار داشت که امکان بسیار جالبی در زمان خود بود. همچنین فولکس واگن برای این مدل از موتور 2 لیتری استفاده کرده بود که در همان سال این موتور بر روی اولین نمونه از پورشه 911 نیز قرار گرفت.

مدل T1 سال 1949



زمانی که فولکس شاهد موفقیت های بی نظیر از مدل بیتل بود به سراغ تولید یک ون با همان سیستم رفت. این مدل که T1 نام دارد شاید به معروفی بیتل نباشد اما یکی از خودروهایی است که برای مدتی تمام دنیا را در نوردیده بود. مدلی که در موزه فولکس قرار گرفته است دقیقا همان خودرویی است که در سال 1949 به عنوان نمونه به مردم نمایش داده شد.

مدل Rovomobil سال 1976



این موزه جالب تنها شامل خودروهای به تولید رسیده نیست و برخی مدل های جالب و کانسپت فولکس نیز در آن قرار دارد. یکی از مدل های شاخص در این مکان Rovomobil نام دارد که در سال 1976 و به عنوان یک سوپرخودرو طراحی شد اما هرگز به تولید نرسید. این خودرو که طراحی بدنه آن بسیار منحصر به فرد است این روزها در موزه به نمایش گذاشته شده و تنها دو دستگاه از آن ساخته شد.

مدل های جنگی



فولکس جدا از فعالیت هایش در زمینه خودروهای شخصی، دستی نیز در خودروهای جنگی و نظامی دارد. در قسمتی از موزه جند خودروی خاص نظامی قرار دارد که یکی از آن ها یک بیتل آماده سازی شده برای نبردهای سخت است.

مدل گلف سال 1976



خودروهای قدیمی معمولا به صورت تک نمونه در این نمایش حضور دارند اما گلف به عنوان یکی از برندهای برتر فولکس واگن در این موزه به همراه ۴ نسل طلایی خود حضور پیدا کرده است. در گوشه ای از این موزه می توانید گلف های تولید شده از سال 1976 تا 2002 را مشاهده فرمایید.

مدلBrasil PS2 و Puma



برزیل یکی از تولید کنندگان جانبی محصولات فولکس واگن است که به خاطر شرایط اقتصادی تنها برای کشور خودش تولید می کند به همین دلیل خودروهای آن به هیچ عنوان در دیگر نقاط دنیا دیده نشده است. دو مدلی که در تصویر مشاهده می کنید در برزیل طرفداران زیادی دارد و با داشتن موتور 1.7 لیتری از جمله خودروهای پرقدرت به شمار می آیند اما هرگز رنگ جهانی شدن را به خود ندیدند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : automobilemag.com


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران