کد خبر : ۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
وزیر صنعت،معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بخش خودروسازی تنها ایران‌خودرو و سایپا خلق نشده‌اند،گفت: اتاق می‌تواند با تجمیع سرمایه های خود سومین خودروسازی کشور باشد که بنده از آن حمایت می‌کنم.
به گزارش خودروکار، محمد شریعتمداری امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشورمان اظهار کرد: دولت باید به سمت انعقادتفاهم نامه با سایر کشورها برود،اما در این بین کسی که باید بانی ورود سرمایه‌گذار به کشور شود،بخش خصوصی است.اتاق بازرگانی هم باید وارد عمل شده و ارتباط خود را با سایر اتاق‌های دیگر کشورها برقرار کند.

وی افزود: در حالی اتاق بازرگانی درگذشته  ازنبود منابع گله مند بوده  اما اکنون وضع منابعش مناسب است،بنابراین  باید از این ظرفیت  استفاده و بر توسعه فعالیت ها بیافزاید.همچنین حضور در بازارهای منطقه و دیگر بازارها در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فقط ایران‌خودرو و سایپا در عالم خلق نشده‌اند بلکه خود بخش خصوصی اتاق بازرگانی با تجمیع سرمایه‌های خود می‌تواند یک شرکت خودروسازی جدید ایجاد کند و سومین آن باشد که بنده نیز از آن حمایت می‌کنم.

شریعتمداری تصریح کرد: من اجازه نمی‌دهم که فردی با سوء استفاده از اسم تعاونی و اسم بخش خصوصی پیش قدم شده و  همیشه رییس باشد .من آن را به هم زده و اجازه نمی‌دهم که بخش خصوصی غیر واقعی به این شکل وارد عمل شود.

وی با اشاره به جلسه اردوغان رییس‌جمهور ترکیه با تولیدکنندگانش گفت: در آنجا رییس‌جمهور ترکیه به تولیدکنندگانش گفته بود که چرا ما یک خودروی داخلی تاکنون تولید نکرده‌ایم و در آن جمع، یکی از تولیدکنندگان در پاسخ به اردوغان گفته بود با توجه به اعتمادی که به شما داریم قول می‌دهیم که ظرف دو سال خودروی داخلی بسازیم.

شریعتمداری اظهار کرد: ما هم انتظار داریم جایگاه بخش خصوصی اینگونه باشد، آیا فقط باید سایپا و ایران‌خودرو باشند و اتاق بازرگانی توانایی راه‌اندازی یک خودروسازی دیگر را ندارد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: اگر فکر شود که با کلک می‌توان یک مجموعه خصوصی‌سازی را فراهم کرد، همین جا می‌گویم من اینها را به هم می‌زنم زیرا باید بخش خصوصی واقعی شکل بگیرد. وقتی بخش خصوصی واقعی وارد شود، باید اهلیت‌ها را کنترل کرد.

وی  ادامه داد: برای اصلاح قوانین و مقررات فقط اقدام دولت لازم نیست و شما می‌توانید پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهید.

شریعتمداری در پایان گفت: ما باید ضمن ورود به  بازارهای جدید از فناوری‌های نو و پیشرفته استفاده کرده و باید ارزش افزوده را از طریق فکر و اندیشه ایجاد کنیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران