کد خبر : ۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛
خودرو مفهومی "اینفینیتی پروتوتایپ 9" طراحی خود را را از دهه 1940 میلادی به ارث برده اما تمام ویژگی‌های یک خودرو جدید را به همراه دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برند لوکس شرکت نیسان یعنی شرکت اینفینیتی تصمیم  گرفت تا در سال 2017 یک خودرو مفهومی Open Wheel (خودروهایی که چرخ‌هایشان به سبک خودروهای مسابقه‌ای از بدنه بیرون زده‌اند) به سبک خودروهای دهه 40 میلادی تولید کند و حاصل آن خودرو مفهومی جذاب "پروتوتایپ 9" شد.


مشخصات فنی
بر خلاف ظاهر غلط انداز و گذشته گرا، اینفینیتی پروتوتایپ 9 از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد و به نوعی نسل آینده خودروهای برقی محسوب می‌شود.

تیم نیسان یک پیشرانه الکتریکی با باتری 30 کیلووات با ولتاژ بالا را در زیر کاپوت این مدل جای دادند که تا کنون در هیچ خودرو تولید انبوهی به کار نرفته است. این خودرو قدرتی معادل 148 اسب بخار تولید می‌کند که با توجه به وزن این خودرو بسیار مناسب است و در 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ، در حالی که حداکثر توان موتور را به کار بگیرند، 20 دقیقه در پیست دوام بیاورد.


اما بر خلاف داشتن شتاب صفر تا 100 مناسب، حداکثر سرعت این خودرو مفهومی برقی تنها 170 کیلومتر بر ساعت است.

رونالد کروگر، رئیس شرکت اینفینیتی اینگونه بیان کرد: این خودرو ترکیبی از خلاقیت، جذابیت و هوش ژاپنی است و ظاهر کلاسیک را با پیشرانه مدرن تلفیق می‌کند.

طراحی و اصالت
طراحی این خودرو از اجداد ژاپنی خود در دهه 40 میلادی الهام گرفته شده است و حال و هوای گذشته را زنده می‌کند.

آلفونسو آلبایسا، معاون ارشد شرکت اینفینیتی گفت: این خودرو نمادی از اصالت ژاپنی‌ها در طراحی خودرو های مسابقه‌ای در دهه 40 میلادی است. پروتوتایپ 9 به شما نشان می‌دهد که اگر اینفینیتی قصد طراحی یک خودرو در آن زمان را داشت، این خودرو چه شکلی بود.


چرخ‌های این مدل به سبک خودروهای مسابقه‌ای، به خصوص خودروهای قدیمی از بدنه بیرون زده است که به آن Open Wheel می‌گویند.

پس از اینکه پروسه طراحی به اتمام رسید، بلافاصله توسط شرکت تایید شد و به صورت محرمانه به بخش تحقیقات و طراحی نیسان انتقال یافت. نیسان طراحی این پروژه را به تیم تخصصی "تاکومی" سپرد که متخصص در طراحی محصولات خاص هستند و حاصل آن تلفیق سنت و مدرنیته شد.

به نظر می‌رسد که این خودرو مفهومی اگر قرار باشد که به تولید برسد، هیچگاه با این ظاهر وارد بازار نخواهد شد اما همین که شرکت اینفینیتی جسارت طراحی یک خودرو با ظاهر قدیمی در سال 2017 را داشت تحسین برانگیز است.




خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران