کد خبر : ۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
تویوتا کرولا، تویوتا کمری و محصولات کیا و هیوندای در بازار خودروهای وارداتی نیست شدند. این درحالی است که گفته می شود برخی نمایشگاه داران و واردکنندگان خودروهای پر طرفدار در بازار خودروهای وارداتی را در انبارهای خود نگهداری می کنند تا فرصت مناسب تری برای عرضه آن ها به وجود آید.
به گزارش خبرنگار خوردوکار، پس از بسته شدن سایت ثبت سفارش در اواخر تیرماه قیمت برخی خودروهای وارداتی رفته رفته افزایش یافت تا جایی که پس از گذشت 3 ماه، نه تنها قیمت این خودروها تا 20 میلیون تومان افزایش یافت، بلکه برخی خودروها حتی در بازار وارداتی ها یافت نمی شوند.

به گفته برخی نمایشگاه داران، ممکن است این خودروها یا در انبارها مانده و منتظر افزایش قیمت بیشتر است یا به طور کلی مدل صفر آن ها در بازار موجود نیست.

در این باره نیز سعید موتمنی-رییس اتحادیه نمایشگاه داران به خودروکار می گوید: « در حال حاضر تویوتا کرولا، کیا، هیوندای وکمری در بازار خودروهای وارداتی نیست شدند. همچنین قیمت توسان از 190میلیون تومان به 210 میلیون تومان رسیده که بازهم خریدار ندارد و تلیسمان رنو جایگزین این خودرو شده است. تلیسمانی که خود بازار پر رونقی نداشت؛ این روزها جایگزین مناسبی برای توسان شده است».

به گفته او، در بازار خودروهای وارداتی، کمری در بازار کمیاب شده و خودروی سورنتو که قیمیتش 292 میلیون تومان شده و افزایش 65 میلیون داشته، خریدار ندارد».

موتمنی می افزاید: «در حال حاضر سانتافه فول 295 میلیون تومان است که به دلیل افزایش قیمت خریداری ندارد. همچنین محصولات کیا و هیوندای نیز نه تنها در بازار موجود نسیتند، بلکه تقاضای خریدشان کاهش یافته است».

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به افزایش بیش از 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی می گوید: «در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، خودروی النترا به مبلغ 115 میلیون تومان به فروش می رفت، در حال حاضر به مبلغ  158 میلیون تومان فروش می رود».

او ادامه می دهد: « به طور کلی پس از بسته شدن سایت ثبت سفارش، برخی از واردکنندگان خودرو های خود را در انبارها نگهداری کردند و اکنون به صورت تکی وارد بازار می کنند».

موتمنی در پاسخ به اینکه آیا رکود در بازار خودرو تا پایان سال پیش بینی می شود، اظهار می کند: « با اشاره به اینکه قیمت خودرو بیش از قیمت های فعلی کشش ندا‌رد، بازار با رکود کامل همراه می شود».

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران، «افزایش قیمت خودروهای وارداتی تا حدی قابل قبول است، چرا که خودرو های وارداتی قیمت جهانی دارند و اگر سایت ثبت سفارش باز شود، قیمت های افزایش یافته فعلی، ریزش دارد».

موتمنی می افزاید: « بازار خودرو در مهرماه چه در بخش خودروهای داخلی و چه خارجی قفل است و خرید و فروش کاهش یافته است. به گونه ای که با گشتی در خیابان عباس آباد تهران مشاهده می شود که در طول یک هفته حتی دو خودرو نیز جا به جا نشده است. در حال حاضر رکود کامل در بازار خودرو احساس می شود و در این میان نیز برخی خودروها با افزایش قیمت ها سودهای صد در صدی برده اند».

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۲۰:۳۵
0
0
تا كي اين همه بي ثباتي واقعا ايا يك سازمان و اداره حق داره جلو خدمات و وظايف قانوني خود رو بگيره و ممانعت از حق مردم براي ثبت سفارش انجام بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۲۱:۴۱
0
0
این تصمیم فقط باعث سودجویی نمایشگاه داران و مالکین ماشین های لوکس شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران