کد خبر : ۱۱۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
امروزه بیشترین تعداد خودرو در طول تاریخ در حال ساخته شدن است و هر روز این رکورد در حال جا به جایی است. شرکت های خودروسازی آسیایی در حال رشد هستند و در آینده نزدیک صنعت خودرو دنیا را تسخیر خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طبق دقیق ترین آمار بدست آمده ۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال 2016 از تولید کننده به دست مشتری یا شرکت های فروش رسیده است و این عدد رکورددار تاریخ خودروسازی تا این لحظه است.

در همین راستا انگلستان با رشد 8.5 درصدی نسبت به سال گذشته توانست به رکورد تولید 1.72 میلیون دستگاه خورو برسد که بیشترین میزان تولید در طول تاریخ این کشور است و بیشتری آمار را از سال 1999 تا اکنون به ثبت رسانده است. این کشور همچنین رکورد صادرات خود را نیز با صادرکردن 1.35 میلیون دستگاه خودرو توسط 15 خودروساز شکست.

یکی از نکات جالب این لیست که در آمار نیز به آن اشاره شده است حضور فولکس واگن گلف در کشورهای مختلف اروپایی است. این خودرو تقریبا بیشترین خواهان را در سراسر جهان دارد. برای مثال در انگلستان این خودرو در رتبه اول قرار گرفته و حتی کشور آلمان که برندهای مختلف را در دل خود جای داده است نیز گلف را در رتبه اول خودروهای پرفروش می بیند.

فولکس واگن گلف از سال 1974 که برای اولین بار معرفی شد تا امروز همیشه در لیست پرفروش ترین خودروهای انگلستان بوده است.

در محدوده قاره آمریکا نیز حکومت در اختیار شرکت خودروسازی فورد است. این شرکت سال ها پیش با رونمایی از مدل F توانست بازار خوبی در محدوده قاره آمریکا بدست بیاورد و اکنون نزدیک به 40 سال است که پرفروش ترین خودروهای محدوده ایالات متحده و کانادا فورد سری F هستند.

اگر نگاه دقیقی به این اینفوگرافی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اکنون خودروسازان آسیایی بازار خوبی در دنیا بدست آورده اند که در صدر آن ها تویوتا قرار دارد. این خودروساز در بیش از 40 کشور دنیا حرف اول را میزند. با دقت بیشتر به این نقشه متوجه خواهید شد که تویوتا بیشتر در آسیا، آفریقا و آمریکا مرکزی و جنوبی قدرتمند است و بازار اروپا تقریبا در اختیار اسکودا و فولکس واگن است.

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

بر اساس نقشه پراکندگی شرکت های خودروسازی در رتبه اول تویوتا، رتبه دوم فولکس واگن، رتبه سوم اسکودا، رتبه چهارم هیوندای و رتبه پنجم رنو قرار دارند. شرکت های دیگر خودروسازی مانند فورد، کیا، فیات، سوزوکی و شورلوت نیز در رتبه های ششم تا دهم قرار گرفته اند. دیگر کشورهای دنیا نیز از شرکت های متفرق استفاده می کنند.

در پایان لازم به ذکر است که طبق این برآورد انجام شده ایران از آن دسته شرکت هایی است که از محصولات داخلی خود استفاده می کند و سایپا پراید به عنوان پرفروش ترین خودروی ایران شناخته می شود و در نقشه نیز آورده شده است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : uk.parkindigo.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران